عملکرد جهادی شهرداری منطقه 3 همدان در انجام طرح‌‌‌ها

خیابان صنعتگر یکی از طرح‌‌‌های عمرانی است که با هدف رفع مشکلات ترافیکی در جنب پل سردار شهید همدانی ایجاده شده، این طرح طی مدت ۲۰روز با تلاش مجموعه مدیریت شهری به‌‌‌خصوص عوامل اجرایی شهرداری منطقه ۳ با مساعدت شهروندان انجام شده است.

محمود مسگریان ، رئیس شورای اسلامی شهر همدان در این مراسم ایجاد زیرساخت‌‌‌های لازم به منظور توسعه متوازن نقاط مختلف  شهری را از وظایف ذاتی شهرداری اعلام کرد و گفت: شنیده می‌‌‌شود شهرداری به مناطق بالای شهر نسبت به  پایین‌‌‌شهر، بیشتر توجه دارد شاید در برخی مواقع هم به‌‌‌حق باشد، ولی در سال‌‌‌های اخیر شاهد بودیم رسیدگی به مناطق محروم در رأس برنامه شهرداری قرار گرفته و شورای شهر همدان نیز به همین منظور  خواستار توسعه متوازن شهر است.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به نقاط محروم در این شورا اهمیت ویژه‌‌‌ای دارد،  اظهار کرد: افتتاح خیابان صنعتگر از طرفی سبب ایجاد سیمایی مناسب در این منطقه شده است و از طرف دیگر ارزش املاک ساکنان را بالا برده و این موضوع از اقدامات جهادی مجموعه شهرداری به‌‌‌خصوص شهرداری منطقه ۳ نشأت گرفته که قابل تقدیر است. سید مسعود حسینی ، شهردار همدان نیز در این مراسم گفت: در موضوع طرح‌‌‌های عمرانی، اجرای  طرح‌‌‌های بزرگ و عمده شهری از قبیل پل‌‌‌ها، پارک‌‌‌ها بیشتر به چشم می‌‌‌آید، ولی  افتتاح طرح‌‌‌های خرد جایگاه ویژه‌‌‌ای را در نزد مجموعه مدیریت شهری داراست.

وی در ادامه ضمن تشکر از عوامل شهرداری منطقه ۳، اجرای طرح‌‌‌های مهم در سطح منطقه همچون تفکیک سایت ۳۶ هکتاری بلوار امام‌‌‌خمینی (ره)، تعریض بلوار شهیدسردار همدانی به سمت فرودگاه، احداث بلوار ۲۴متری و  پارک ۵/ ۶ هکتاری پردیسان، احداث بلوار قدر، احداث بلوار سلامت، کف‌‌‌سازی محوطه سرگذر را از اقدامات این منطقه برشمرد.

 وی گفت: موضوع ساماندهی ورودی‌‌‌های شهر با توجه با موقعیت جغرافیایی همدان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و همین موجب شده مجموعه شهرداری در این‌‌‌باره برنامه‌‌‌ریزی خاصی را مدنظر قرار دهد. شهردار همدان در ادامه رفع مشکل ترافیکی در زیر پل سردار شهیدهمدانی و خلق ثروت در شهر برای مالکان را از فواید مهم طرح خیابان صنعتگر برشمرد و گفت: اجرای طرح‌‌‌های عمرانی در شهر بر مبنای کار تحقیقاتی بسیار ارزشمند است. محمدرضا فیضی‌‌‌منش ، مدیر منطقه ۳ شهرداری همدان نیز گفت: افتتاح خیابان صنعتگر خیابان بدیع‌‌‌الزمان را به بلوار انقلاب متصل می‌‌‌کند و در کاهش معضلات ترافیکی و بهبود عبور و مرور این  منطقه تاثیر بسزایی خواهد داشت.