محمدرضا پورمحمدی در جلسه ستاد بزرگداشت روز ملی شعر و ادب فارسی، با قدردانی از ابتکار دکتر شعردوست در تعیین روز درگذشت استاد شهریار به عنوان روز ملی شعر و ادب فارسی اظهار کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته اهتمامی که در سطح ملی باید در برگزاری این مناسبت اتفاق می‌افتاد وجود نداشت.

وی اضافه کرد: با وجود محدودیت‌های کرونایی، مراسم امسال باید در خور شأن استاد شهریار و روز ملی شعر و ادب فارسی برگزار شده و کاستی‌های سال‌های گذشته برطرف شود.

پورمحمدی با اشاره به برگزاری جایزه ادبی شهریار توسط دانشگاه تبریز در سال‌های گذشته گفت: از طریق این مراسم شهریار‌پژوهان منطقه از ترکیه و جمهوری آذربایجان و گرجستان شناسایی شده‌اند.

استاندار آذربایجا‌ن‌شرقی متذکر شد: با توجه به نزدیکی به روز ملی شعر و ادب فارسی باید اهتمام جدی برای برگزاری مراسم این روز بین دستگاه‌های فرهنگی و مرتبط وجود داشته باشد به‌طوری‌که حتی اگر کمیت برنامه‌ها را هم کاهش دهیم بر کیفیت برنامه‌ها افزوده شود.

وی ادامه داد: یکی از اهداف برگزاری مراسم روز ملی شعر و ادب فارسی، بزرگداشت استاد شهریار است و هدف دیگر آن مطرح کردن توانمندی‌های خودمان در گستره ادب فارسی است که باید در حوزه جغرافیای قفقاز مطرح شود.