محمدابراهیم یخکشی با اشاره به میزان بارش سالانه در مازندران و آب‌های سطحی نسبتا مناسب در استان  گفت:  بهترین راه ممکن برای برون‌رفت از مشکل آب شرب استفاده از آب‌های سطحی است و به همین منظور وزارت نیرو طرح جامع تامین آب شرب و آبرسانی و بهره‌برداری از آب‌های سطحی را در دستور کار قرار داد که در مازندران، به ۹ زون تقسیم‌بندی شده که زون نخست آن مربوط به شهرستان‌های رامسر، تنکابن و عباس‌آباد است.

وی ادامه داد: منابع تامین آب برای این طرح از چهار منبع سد میجران، رودخانه دوهزار و سه‌هزار و همچنین رودخانه آزارود پیش‌بینی شده است.

یخکشی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های اصلی این طرح پیش‌بینی تامین آب شرب چشم‌انداز ۲۵ ساله برای جمعیت مقیم و توریست و به صورت مجتمع شهری و روستایی است، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح، نیاز آبی این منطقه برای جمعیت شهری و روستایی و جمعیت توریست و همه روستاهای واقع در دشت تامین خواهد شد.

یخکشی با اشاره به اینکه در فاز نخست طرح آبرسانی به سه شهرستان غرب مازندران، ابتدا از سد میجران رامسر تامین خواهد شد، اضافه کرد: اکنون توانستیم با احداث تصفیه‌خانه‌ای به ظرفیت ۴۰۰ لیتر در ثانیه آب شرب رامسر را از این سد تامین کنیم که نخستین تصفیه‌خانه آب شرب در استان بوده که در رامسر احداث شد و در ادامه نیز برای تامین آب شرب مجتمع آبرسانی مورد اشاره، روی رودخانه دوهزار و سه هزار متمرکز شده است و در این مرحله با احداث بندهای انحرافی روی رودخانه دوهزار و سه هزار و اجرای خطوط انتقال و تصفیه‌خانه، بخشی دیگر از  نیاز این مجتمع آبرسانی تامین می‌شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران تصریح کرد: در فاز نخست این مرحله، احداث یک بند انحرافی روی رودخانه دوهزار و اجرای ۲۵ کیلومتر خط انتقال و مخازن پیش‌بینی شده و عملیات این طرح هم شروع شده و پیمانکار آن انتخاب شده و در حال تجهیز کارگاه و انجام مقدمات است. در ادامه نیز با پیشرفت اجرایی خط انتقال، تصفیه‌خانه نیز احداث خواهد شد.