حسین زیبایی افزود: بودجه‌های دولتی کفاف تکمیل ابرپروژه ورزشگاه نقش جهان را نمی‌داد و این شرکت فولاد مبارکه بود که برای مسوولیت اجتماعی ساخت این ورزشگاه را تکمیل کرد تا به ازای هزینه‌ای که متقبل شده بود، از این مجموعه بهره‌برداری کند.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه در طرح جامع شهری برای آینده، این مجموعه به عنوان دهکده المپیک در نظر گرفته شده در سال‌جاری از طریق اداره ورزش و جوانان و شرکت فولاد مبارکه پیگیری‌هایی به عمل آمد تا ۱۷۰ هکتار از این مجموعه تحویل باشگاه فولاد مبارکه قرار بگیرد و برای احداث طرح‌های جدید ورزشی همچون پیست دوچرخه سواری اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه سرانه ورزشی استان اصفهان پایین است، افزود: ورود فولاد مبارکه باعث شد تا زیرساخت‌های ورزشی کشور و سرانه ورزشی در استان اصفهان ارتقا یابد و یک مجموعه بزرگ استاندارد با ظرفیت ۷۵ هزار نفر برای رویدادهای ملی و بین‌المللی ساخته شود.

زیبایی با اشاره به قرارداد بین وزارت ورزش و جوانان با فولاد مبارکه به‌منظور توسعه ورزشگاه نقش جهان اظهار کرد: ورزشگاه نقش جهان ۳۰۰ هکتار زمین ورزشی دارد و به مدت ۴۵ سال در اختیار شرکت فولاد مبارکه قرار دارد. وی در ادامه با بیان اینکه فولاد مبارکه در پایبندی به مسوولیت‌های اجتماعی جایگاه مهمی در کشور دارد گفت: همچنین اصفهان نخستین استان صنعتی کشور است و تعهد شرکت فولاد مبارکه در رسالت‌های اجتماعی باعث شده تا مجموعه‌های ورزشی در استانداردهای بین‌المللی در اصفهان توسعه پیدا کند. معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش اصفهان با تاکید بر اینکه مسوولیت اجتماعی شرکت فولاد مبارکه در تکمیل ورزشگاه نقش جهان که ۲۵ سال مسکوت مانده بود، نمایان می‌شود، گفت: این ابرپروژه با ۶۰ درصد پیشرفت بلاتکلیف بود و این شرکت و باشگاه فولاد مبارکه بود که برای مسوولیت اجتماعی توانست این طرح را تکمیل و به عنوان یک ورزشگاه بین‌المللی به کشور عرضه کند. وی افزود: تکمیل این طرح دستاورد خوبی برای توسعه ورزش در ابعاد همگانی، قهرمانی خواهد بود چراکه استان اصفهان در رده‌های برتر ورزش قهرمانی قرار دارد.

زیبایی گفت: فرآیند تکمیل دهکده المپیک پس از تایید شرکت توسعه و تجهیز ۵ تا ۷ ساله خواهد بود، چراکه فازبندی شده پیش می‌رود و در این مرحله صرفا ۱۷۰ هکتار به شرکت فولاد مبارکه واگذار شده است تا با توجه به توافق‌های به عمل آمده در فاز اجرایی قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: باشگاه فولاد مبارکه ظرفیت خوبی برای استان اصفهان است که در ابعاد همگانی و قهرمانی می‌تواند به رشد و توسعه ورزش استان یاری برساند و بر این اساس طرح اولویت‌بندی رشته‌های ورزشی استان اصفهان تعریف شده است که در سه دوره گذشته در ۱۰ رشته صاحب سهمیه شدیم و با ظرفیت دو باشگاه فولاد مبارکه و ذوب‌آهن اصفهان می‌توان رشته‌های ورزشی المپیکی را تقویت کرد.