وی با بیان اینکه از زمان شروع طرح نوروزی در ۲۵ اسفند ۹۹ تا پایان روز ۱۳ فروردین، تردد بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار وسیله نقلیه در محور‌های مواصلاتی استان ثبت شده است، گفت: از این میزان ۱۸ درصد آن تردد ناوگان باری و حمل‌ونقل کالا بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی اظهار کرد: همچنین مجموع ورودی و خروجی استان در این مدت بیش از ۶۶۰ هزار وسیله نقلیه بود که افزایش ۱۲۰ درصدی تردد در مبادی ورودی و خروجی را درمقایسه با بازه مشابه نوروز سال گذشته نشان می‌دهد.

جلال‌زاده بیشترین حجم ترافیک طی این مدت را مربوط به محور‌های بیرجند- سربیشه، بیرجند- خوسف، بیرجند- آرین‌شهر و قاین- خضری اعلام و تصریح کرد: روز اوج تردد در محور‌های مواصلاتی استان مربوط به جمعه ششم فروردین با ثبت بیش از ۲۰۱ هزار وسیله نقلیه همزمان با موج اول بازگشت سفر‌های نوروزی بود.

وی ادامه داد: ساعت اوج تردد هم ساعت ۱۹ تا ۲۰ سیزدهم فروردین همزمان با روز طبیعت در محور سربیشه حدفاصل مود تا بیرجند با ثبت بیش از هزار و ۷۰۰ وسیله نقلیه بود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان‌جنوبی اظهار کرد: مجموع تردد ورودی و خروجی مرکز استان در روز سیزدهم فروردین ۵۵ هزار و ۳۹۸ وسیله نقلیه، نمایانگر بیشترین تردد در مبادی ورودی و خروجی شهرستان بیرجند در بازه زمانی طرح نوروزی همزمان با روز طبیعت بوده است.

جلال‌زاده همچنین از ممنوعیت سوار و پیاده کردن مسافران در اطراف پایانه‌‌های مسافری استان خبر داد و افزود: نظارت‌های لازم از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بر نحوه عملکرد شرکت‌های مسافری و مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین‌راهی استان و رانندگان حوزه حمل‌ونقل مسافر صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: همچنین به‌منظور پیشگیری از ابتلای مسافران به ویروس کرونا با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته، رانندگان ملزم به توقف در محل‌های ذکر شده برای ادای فریضه نماز و صرف غذا هستند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان افزود: با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌ها و به‌منظور کاهش هزینه‌ها، کاهش ترافیک شهری و مخاطرات زیست محیطی و پیشگیری از ابتلای متقاضیان سفر به ویروس کووید-۱۹، فروش بلیت تنها از طریق دفاتر فروش سطح شهر، دفاتر پیشخوان دولت، دفاتر آژانس‌های مسافرتی و وب‌سایت‌های اینترنتی www.payaneha.com و www.payaneh.ir امکان‌پذیر است و طرح خروج فروش بلیت از پایانه مسافری اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر نظارت کارشناسان اداره‌کل مستقر در پایانه‌های مسافری استان بر عملکرد شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر، رانندگان و ناوگان‌ها، سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ آماده دریافت پیشنهادها، انتقادات و نظرات و شکایات مسافران در زمینه نحوه ارائه خدمات سفرها در استان خراسان‌جنوبی است.