به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مهدی حاتمی در این باره افزود: با توجه به کمبود منابع اوراق مشارکت در کشور و متقاضیان بسیار، فرآیند دریافت مجوز و انتشار اوراق مشارکت روند پیچیده و طولانی دارد. وی اضافه کرد: در بحث دریافت مجوز و انتشار اوراق مشارکت در سال ۹۹ در یک مرحله موفق به دریافت مجوز ۳۲۷ میلیارد تومان اوراق مشارکت با ضمانت بانک ملی و پرداخت صددرصدی از سود و اصل اوراق توسط شهرداری مشهد برای بافت فرسوده شدیم که این اوراق در اوایل سال ۹۹ منتشر شد. حاتمی به دریافت مجوز انتشار هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در روزهای پایانی سال گذشته اشاره و اظهار کرد: از ماه‌های قبل پیگیری‌ها برای دریافت مجوز انتشار اوراق مشارکت آغاز و جلسات زیادی با سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد. سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد تصریح کرد: در پی این تلاش‌ها خوشبختانه موفق شدیم ۱۹ اسفند مجوز سازمان برنامه و بودجه کشور را برای انتشار هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت با تضمین ۵۰ درصد از اصل و سود اوراق توسط دولت دریافت کنیم. وی افزود: همزمان با پیگیری‌ها برای دریافت مجوز انتشار اوراق مشارکت با بانک‌ها نیز برای تعیین بانک عامل انتشار اوراق وارد مذاکره شدیم تا سرانجام بانک صادرات به‌عنوان بانک عامل انتخاب شد. حاتمی با بیان اینکه هرساله بسیار تلاش کرده‌ایم تا انتشار اوراق مشارکت به پایان سال منتهی نشود اما این موضوع تاکنون میسر نشده است، اضافه کرد: با توجه به این موضوع و با پیگیری‌های بسیار ۲۸ اسفند موفق به دریافت مجوز انتشار هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت از بانک‌مرکزی شدیم.

سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد گفت: به‌دنبال آن انتشار اولیه بخشی از هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت که ۷۰۰ میلیارد تومان برای خط ۳ قطار شهری و ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر برای نخستین بار برای توسعه ناوگان توبوسرانی است منتشر شد. وی با تاکید براینکه باقی‌مانده اوراق نیز در مراحل بعدی منتشر خواهد شد، گفت: در مجموع در سال ۹۹ دریک مرحله ۳۲۷ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای بافت فرسوده حرم مطهر و درمرحله دیگر هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خط ۳ قطار شهری و ناوگان اتوبوسرانی جذب شده است.

حاتمی ضمن تشکر از مدیران و کارکنان بانک صادرات و اداره اعتبارات بانک‌مرکزی ادامه داد: اکنون برای سال‌جاری نیز پیگیر استفاده از ظرفیت انتشار اوراق مشارکت هستیم که تاکنون سهم ۲۵۰ میلیارد تومانی شهرداری مشهد از اوراق مشارکت برای بافت فرسوده مشخص شده است و به‌دنبال افزایش سهم مشهد از این بخش هستیم.