وی گفت: فولاد خوزستان با وجود نزدیکی به آب‌های آزاد، بندر، خطوط ریلی و ظرفیت تولید ۱۳ هزار مگاوات برق در استان برای تکمیل زنجیره ارزش خود، با موانع زیادی دست و پنجه نرم کرد تا به این مهم دست یافت.

وی با تاکید بر حساسیت مسوولان فولاد خوزستان نسبت به تثبیت جایگاه این شرکت در کشور گفت: از مسوولان فولاد خوزستان خواستاریم که با ارائه طرح‌های توسعه‌ای و استقامت در برابر مشکلات، سعی در اشتغال‌‌زایی بیشتر در استان کنند.  شریعتی افزود: سود و منفعت تولید، حقوق سهامدار است اما توسعه سرمایه‌‌گذاری باید در استان انجام شود که در نهایت سود آن نیز به سهامدار باز گردد. با توسعه فولاد خوزستان زمینه اشتغال بیشتری برای جوانان استان فراهم می‌شود. استاندار خوزستان در پایان از تلاش‌های بی‌وقفه مدیریت فولاد خوزستان در توسعه اقتصادی استان، اشتغال‌زایی و مسوولیت‌های اجتماعی تشکر و اظهار امیدواری کرد: این صنعت مادر در استان با کمک تمام سازمان‌های دست‌اندرکار، قدرت رقابت با شرکت‌های رقیب را داشته و گامی رو به جلو در تحقق پیشرفت استان خوزستان برداشته شود. رضا طاهری، رئیس هیات‌مدیره شرکت فولاد خوزستان نیز گفت: برنامه‌ راه‌اندازی خط تولید مگامدول آهن اسفنجی (زمزم۳) برای سال ۱۴۰۱ پیش‌‌بینی شده، که با تلاش مدیرعامل فولاد خوزستان قرار است، پیش از زمان‌بندی یادشده به بهره‌برداری برسد. با توجه به مشکلاتی که بر سر راه این طرح قرار گرفته نیاز به حمایت تمام مسوولان استانی است.

طاهری ادامه داد: اولویت فولاد خوزستان در تامین نیاز شرکت‌های داخلی است. به همین منظور فولاد خوزستان بیش از ۷۰ درصد از تولیدات خود را به بخش داخلی و ۳۰ درصد آن را صادر کرده است.