حمید مهتدی، مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی هرمزگان در مراسم سالگرد استقرار گروه مپنا در شرکت آلومینیوم المهدی هرمزگان گفت: همکاری صمیمانه و یکپارچگی که در استان وجود دارد، باعث شده است که ما بتوانیم بخش اعظم اقدامات مدنظر خود را در این کارخانه پیش ببریم.

وی با بیان گزارش اجمالی از اقدامات انجام‌شده در حوزه‌های مختلف توسط گروه مپنا افزود: زمانی که مدیریت این کارخانه را به عهده گرفتیم، فقط ۱۰۶ دیگ از تعداد ۴۶۸ دیگ موجود در کارخانه فعال بود و اکنون این عدد به ۳۴۰ دیگ فعال رسیده که نشان از برنامه‌ریزی درست مجموعه و همکاری کارکنان است.

مهتدی با اشاره به راه‌اندازی سیستم جبران‌ساز راکتیو ادامه داد: با این سیستم ما توانستیم حدود ۴۰ مگاوات از توان برقی خود را کم کنیم بدون اینکه افزایش برقی داشته باشیم و این اقدام کمک بسیار بزرگی به شرکت‌های تولید و توزیع برق استان بود.

وی تاکید کرد: در حوزه منابع انسانی تاکنون ۲ هزار و ۳۶ نفر پرسنل داریم که در تلاشیم نیروهای تحصیلکرده را به مرور با نیروهای پیشین جایگزین کنیم.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی هرمزگان افزود: به‌دلیل سختی کار در مجموعه آلومینیوم، افراد بعد از ۲۰سال بازنشسته می‌شوند که یک منفی محسوب می‌شود چراکه بعد از ۲۰ سال، فرد به بلوغ و نبوغ در کار خود می‌رسد و کنارگذاشتن آن به شرطی خوب است که توان و دانش آنها در حوزه‌های مشابه به‌کار گرفته شود در غیر این صورت، هدر دادن توان انسانی است.

وی تصریح کرد: درحال برداشتن قدمی بزرگ در کارخانه آلومینیوم المهدی هستیم و آن طراحی دیگ جدید ۴۵۰ کیلوآمپری برای نخستین بار در کشور است.

 مهتدی گفت: مرحله اول این کار با همت مهندسان داخلی این شرکت که از نیروهای باسابقه و بومی این کارخانه هستند، پیش رفته است.  فریدون همتی، استاندار هرمزگان نیز در مراسم سالگرد استقرار گروه مپنا در شرکت آلومینیوم المهدی بندرعباس اظهار کرد: حضور گروه مپنا در شرکت و کارخانه آلومینیوم المهدی بندرعباس، دوره جدیدی از فعالیت در این مجموعه را رقم زد.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که پیش از این در این کارخانه وجود داشت، اما با هماهنگی خوب مجموعه مدیریت استان و به‌ویژه معاونت امور اقتصادی استانداری و ورود بهنگام و دقیق، از چالش در کارخانه آلومینیوم المهدی جلوگیری شد.

 استاندار افزود: امروز شاهد نتایج خوب اجرای آن برنامه‌ها و مدیریت و کنترل این مجموعه هستیم و با استقرار گروه مپنا، شرکت آلومینیوم المهدی روزبه‌روز درحال بهتر شدن و پیشرفت است.

همتی تصریح کرد: گروه مپنا از بنگاه‌های اقتصادی بسیار قوی و با استعداد و توانمند در کشور است که توانسته به خوبی مجموعه آلومینیوم المهدی را مدیریت و نیازهای آن را تامین کند و اکنون شاهد هستیم این کارخانه به شرایط خوبی رسیده و استعدادهای آن به‌ویژه در عرصه تولید درحال شکوفایی است.

وی گفت: تعمیر، نوسازی، بهسازی و حرکت به‌منظور صنایع پایین‌دست در کارخانه آلومینیوم المهدی، از اقدامات خوب گروه مبنا در این شرکت محسوب می‌شود که این توجه به صنایع پایین‌دست موجب اشتغال‌زایی بیشتر، ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی خواهد شد.