فرهاد فرزانه با اشاره به توسعه نگاه انسان‌محوری و ایجاد پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی، حرکت شهر همدان را به سمت یک شهر ایده‌آل برای شهروندان دانست و گفت: همدان دارای خصوصیات و ویژگی خاصی از منظر فرهنگی، تاریخی و اجتماعی است و باید در اجرای تمام طرح‌ها چنین ویژگی‌هایی لحاظ شوند که در این صورت شاهد استقبال مردم از این طرح‌ها خواهیم بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه طی سال‌های اخیر شهرداری همدان با استفاده از کارکنان جوان، متعهد و متخصص خود توانسته است این رویکرد را در شهر همدان توسعه دهد که خروجی آن رضایت همشهریان است.

فرزانه گفت: طرح‌هایی همچون استانداردسازی و پیاده‌روسازی‌های گسترده معابر، احداث سایت موزه میدان امام(ره) که یک نقطه تاریخی در شهر همدان محسوب می‌شود و احداث پارک فرامنطقه‌ای همچون پارک ولایت علاوه بر اینکه نشان‌دهنده نگاه مثبت شهرداری به شهر و بافت تاریخی آن است، نشان‌دهنده توجه شهرداری به فضای سبز و حرایم شهری نیز هست.

صوفی، شهردار همدان نیز با بیان اینکه پارک فرامنطقه‌ای ولایت با توجه به مساحت گسترده‌ای که دارد می‌تواند یکی از پارک‌های راهبردی شهر همدان باشد، گفت: تا کنون اقدامات مناسبی در زمینه احداث راه‌های دسترسی این پارک صورت گرفته است.

شهردار همدان با اعلام اینکه موزه مرکزی میدان امام (ره) در بافت تاریخی شهر و بازار قدیمی همدان می‌تواند بیش از پیش به جذب بیشتر گردشگر داخلی و خارجی کمک کند، گفت: احداث این موزه اهمیت ویژه‌ای برای شهروندان دارد. از این رو در تابستان سال‌جاری احداث این سایت موزه به منطقه یک شهرداری واگذار شد تا شاهد تکمیل شدن هرچه سریع‌تر آن باشیم.

دهبانی صابر، مدیر منطقه یک همدان نیز با بیان اینکه روند عملیات اجرایی پارک فرامنطقه‌ای ولایت درحال انجام است، گفت: اکنون عملیات اجرایی دیوارهای حائل و سنگ‌چینی‌های مربوطه درحال انجام است.

وی گفت: با احداث این پارک شاهد رشد قابل توجهی در سرانه فضای سبز شهروندان خواهیم بود و این پارک در آینده می‌تواند یکی از مکان‌های تاثیرگذار شهر همدان در جذب گردشگر باشد.

وی همچنین از اتمام عملیات کارگاهی ستون‌های سازه اصلی سایت موزه میدان امام(ره) خبر داد و گفت: نصب این ستون‌ها طی روزهای اخیر درحال انجام است و امیدواریم هرچه سریع‌تر با اجرای فونداسیون اصلی روند اجرای طرح را تسریع کنیم.