در نشستی که با حضور هیات تجاری کشور پاکستان و مسوول نظارت راهبردی واحد بین‌الملل اتاق مشهد در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌رضوی در مشهد برگزار شد، حمیدرضا شنوایی اظهار کرد: پاکستان به‌دلیل نزدیکی به شرق کشور و همسایگی با ایران، بازار بسیار خوبی برای کشورمان و به‌ویژه صدور محصولات فولادی به‌شمار می‌آید و فولاد خراسان به‌عنوان قطب بزرگ‌ترین صنعت فولاد شرق ایران، آمادگی صدور محصولات خود را به کشور همسایه پاکستان، دارد. در این نشست که هیات تجاری کشور پاکستان خواستار استفاده از ظرفیت‌های مهندسی ایران برای ساخت «بندر گوادر» در پاکستان شد، فعالان اقتصادی استان از گسترش مناسبات میان تجار و تولیدکنندگان دو کشور استقبال کردند.

مسوول هماهنگی کمیته دائمی اتاق بازرگانی لاهور با بیان اینکه پاکستان بر این مساله واقف است که ایران دارای صنایع بسیار قوی با استانداردهای جهانی است، گفت: ظرفیت استفاده از توانمندی‌های این کشور در بخش عمرانی، خدمات فنی و مهندسی برای ساخت بندر گوادر وجود دارد.

محمد عاطف‌خان تصریح کرد: ایران می‌تواند سهم خود را در ساخت بندر گوادر پاکستان ادا کند، چرا که ظرفیت تولید محصولات با کیفیت در صنایع فولاد، سیمان و ساختمان در ایران بسیار قوی است.

وی ادامه داد: دیدار با اعضای اتاق‌های بازرگانی تهران و مشهد قطعا آغازگر توسعه روابط بین دو کشور خواهد بود و این ملاقات فرصت خوبی را برای معرفی ظرفیت‌ها و نیازهای طرفین فراهم کرد.