وی با اعلام اینکه ارزش سرمایه‌گذاری داخلی تحقق یافته در منطقه آزاد ارس در ۶ ماه اول امسال ۲۱ هزار و ۸۹۲ میلیارد ریال است، خاطرنشان کرد: این درحالی است که ارزش سرمایه‌گذاری سال گذشته معادل ۱۸ هزار و ۱۰۲ میلیارد ریال بود.

شاسفند با اشاره به اینکه امسال نسبت به سال گذشته ۷۸ درصد سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه آزاد ارس افزایش یافته است، گفت: سرمایه‌گذاری خارجی در ۶ ماه اول سال ۹۸ برابر ۱۴ میلیون دلار بود و امسال به ۲۵ میلیون دلار رسیده است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ارس اعلام کرد: در بهمن سال‌جاری ۱۶ طرح جدید با سرمایه‌گذاری ۸ هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی مستقیم ۴۰۵ نفر در این منطقه افتتاح می‌شود.

 شاسفند با اشاره به آمار صادرات منطقه آزاد ارس گفت: در ۶ ماه اول امسال ۲۴۰ میلیون دلار شامل خشکبار، صیفی گلخانه‌ای، قیر، مصنوعات پلاستیکی، جامبوبگ و تسمه پروپیلن، کیسه پلی‌پروپلینی، نخ پلی استر، هیدروکربن، شمش فولادی و انواع ماشین‌آلات خط تولید از این منطقه صادر شده است. عضو هیات‌مدیره و معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ارس افزود: عمده این محصولات به جمهوری آذربایجان، ترکیه، عراق، قزاقستان، افغانستان، امارات‌متحده‌عربی، ارمنستان، جمهوری چک و ازبکستان صادر شده است.