شهرام موحدی با بیان اینکه دامپزشکی در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کند و این استان از مهر گذشته تا مهر امسال در حوزه کنترل بیماری‌های دامی فعالیت‌های خوبی انجام داده است، افزود: به همین منظور بیش از ۵/ ۱ نوبت سر واکسیناسیون بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، بیش از ۳ میلیون واکسیناسیون در حوزه کنترل بیماری تب برفکی و بیش از ۲۳۰ هزار واکسیناسیون در حوزه کنترل بیماری لنفی اسکین انجام داده است. مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان افزود: در حوزه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بیش از ۱۹۰ هزار خون‌گیری برای تشخیص بیماری تب مالت دام انجام شده و بیش از ۱۸ هزار تست سل و ۱۵ هزار واکسن‌ هاری در این مدت به دام‌ها زده شده است، همچنین بیش از ۶۷۰ میلیون دوز واکسن در حوزه واکسیناسیون طیور در استان استفاده شده است. وی با بیان اینکه بیشترین کشتارگاه‌های دام و طیور کشور در استان اصفهان فعال است، اظهار کرد: ۳۱ کشتارگاه دام، ۱۸ کشتارگاه طیور، ۵۰ کارخانه خوراک دام و طیور و آبزیان، ۵۹ واحد بسته‌بندی و فرآورده‌های خام دامی، ۱۰ واحد بسته‌بندی تخم‌مرغ، ۱۸ سردخانه نگهداری فرآورده‌های خام دامی و ۵۳ مرکز جمع‌آوری شیر در استان فعالیت دارند که حوزه دامپزشکی بر آنها نظارت دارد.

به گفته مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان، ماحصل این اقدامات و نظارت‌ها، رتبه اول اصفهان در تولید شیرخام، بوقلمون و شترمرغ، رتبه دوم تولید مرغ و تخم‌مرغ و رتبه سوم تولید عسل در کشور است. موحدی با بیان اینکه دامپزشکان با داشتن مدارک دکتری، فوق‌لیسانس و لیسانس خدمات خود را تنها در یک بیمارستان ارائه نمی‌دهند، تاکید کرد: خدمات دامپزشکی از روستاهای دورافتاده، یک خانه روستایی و محل نگهداری دام یا چادرهای عشایر تا مرکز اصفهان و در فروشگاه‌های لوکس مواد پروتئینی به‌صورت شبانه‌روزی ارائه می‌شود.

موحدی با تاکید بر حضور افراد مجرب در بخش خصوصی دامپزشکی استان اصفهان تصریح کرد: این بخش از لحاظ علمی و تخصص‌های موجود در حوزه دام و طیور رتبه نخست کشور را دارد.