به گزارش روابط‌عمومی شرکت گاز استان خراسان‌رضوی، حسن افتخاری با اعلام این خبر افزود: در نیمه اول سال‌جاری، ۸۳۰ کیلومتر شبکه گازرسانی در استان اجرا شده که ۴۹ کیلومتر در بخش شهری و ۷۸۲ کیلومتر در بخش روستایی بوده است. وی با اعلام اینکه ۷۹ شهر و ۲۲۹۷ روستای خراسان‌رضوی با میانگین ضریب نفوذ ۹۲ درصد از گاز طبیعی استفاده می‌کنند، افزود: اکنون ۳۵ هزار و ۶۳۴ کیلومتر شبکه گازرسانی در اقصی نقاط استان اجرا شده که ۳۵ درصد آن (۱۱ هزار و ۲۷۸ کیلومتر) در بخش شهری و ۲۴ هزار و ۳۵۶ کیلومتر یعنی حدود ۶۵ درصد هم در بخش روستایی است.

افتخاری گفت: خراسان‌رضوی در سکوی اول اجرای شبکه‌های گازرسانی بین تمام استان‌های کشور ایستاده است. تلاش می‌کنیم با توکل به خداوند متعال و در سایه تعهد و تخصص کارکنان، ضریب بهره‌مندی خانوار روستایی استان را از نعمت الهی گاز افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: توسعه شبکه‌های گاز در نقاط باقی‌مانده و بدون گاز در خراسان‌رضوی به روستاهای صعب‌العبور و کوهستانی رسیده است به همین دلیل نیازمند زمان بیشتری برای اجرای طرح‌ها هستیم. مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌رضوی یادآور شد: اکنون عملیات اجرایی گازرسانی در 295 روستای دیگر استان هم درحال اجرا است که با تکمیل و بهره‌برداری از آنها، ضریب نفوذ گاز روستایی خراسان‌رضوی از 92 درصد به 5/ 98 درصد افزایش خواهد یافت.