مجیدی در نشست با دکتر تابش، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در ادامه این مطلب مشکلات عدیده ایرالکو در تامین مواد اولیه و موانع این بخش را تشریح کرد.

دکتر تابش، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز از مدیریت و کارکنان شرکت آلومینیوم ایران که در این برهه حساس به امر خطیر تولید باکیفیت می‌پردازند، تشکر کرد و افزود: اگر تولید باکیفیت به وفور در جامعه موجود باشد، بهترین گزینه برای رعایت حقوق مصرف‌کننده است. 

وی همچنین به مقوله انحصار در تولید اشاره کرد و افزود: انحصاری بودن اشکال ندارد، بلکه انحصارگر بودن است که باعث بروز مشکلات می‌شود و فرصت حضور در بازار را از سایر رقبا سلب می‌کند.

تابش در ادامه به تشریح مشکلات بخش تولید پرداخت و گفت: بزرگ‌ترین مشکل تولید آشنایی با زنجیره تامین و تولید است و با موانع زیادی که امروزه بر سر راه تولید وجود دارد، این امر؛ بسیار مشکل شده‌است و این موضوع موجب شده مصرف‌کننده در مضیقه قرار گیرد.

 مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با برشمردن مشکلات فراوان واردات مواد اولیه، تامین ارز و سایر معضلات تولید و نیز اهمیت حفظ اشتغال موجود در شرکت آلومینیوم ایران تاکید کرد: تمام قد در کنار شرکت ایرالکو خواهیم بود و از آن در امر خطیر تولید، حمایت می‌کنیم.

زاوشی، عضو هیات‌مدیره ایرالکو نیز در این نشست با اشاره به خطرهای متعددی که بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی را تهدید می‌کنند، خواستگاه بیگانگان را از کارانداختن این بنگاه‌ها دانست و افزود: تولید و اشتغال؛ مکمل یکدیگرند و وجود این دو و تاثیری که بر چرخه زندگی مردم دارند، موجب رضایتمندی مردم می‌شود.

 وی یادآور شد: تغییر مداوم قیمت‌ها، تولیدکننده را فلج کرده و باعث افزایش بی‌رویه هزینه‌های تولید شده است.