شجاعی با تاکید بر اینکه در تفاهم‌نامه جدید حجم سرمایه‌گذاری نسبت به مصوبه سفر ریاست‌جمهوری کمتر نخواهد شد، بلکه قطعا بیشتر خواهد شد، افزود: اگر از نظر ارزی امکان‌پذیر نباشد، معادل ریالی آن لحاظ خواهد شد.

وی اظهار کرد: در تفاهم‌نامه سفر ریاست‌جمهوری به استان برخی موضوعات همچون صنایع پایین‌دستی به‌خوبی دیده نشده است که در این تفاهم‌نامه، ایمیدرو این بخش را از نظر کمی و کیفی توسعه می‌دهد.

شجاعی با اعلام زمان یک‌ماهه برای بررسی و اعلام نظرات کارشناسی فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی برای درج در تفاهم‌نامه، گفت: ضرورت دارد اسناد بالادستی به‌ویژه سند توسعه استان در این تفاهم‌نامه به‌خوبی دیده و حجم سرمایه‌گذاری و برنامه زمان‌بندی مشخص شود. وی افزود: در نهایت باید ترسیم درستی از صنایع و معادن استان داشته باشیم که قابلیت اجرا داشته باشد و با سنجش درست شرایط آگاهی و دانایی بر امور مسلط باشد.

شجاعی با تاکید بر لحاظ اولویت‌های استان در تفاهم‌نامه با ایمیدرو، افزود: در سطح بالاتر حتی می‌توانیم به دنبال تامین نداشته‌های سطح ملی باشیم. وی با اشاره به آمادگی سازمان ایمیدرو مبنی بر سرمایه‌گذاری برای اکتشاف در هر پهنه‌ای در استان خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه تاکید کرد: نیازهای استان سنجیده و با تاکید بر نگاه به آینده اعلام شود.