وی با اشاره به ویژگی‌های اپلیکیشن «تبریزلی» تصریح کرد: در کشور اپلیکیشن‌های گوناگونی برای ارائه خدمات شهری وجود دارد که هر یک از آنها به‌صورت پراکنده فعالیت می‌کنند ولی وجه تمایز «تبریزلی» با دیگر سامانه‌ها در این است که بستری برای ارائه خدمات شهرداری و شهر فراهم می‌کند.

طوماری افزود: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز با توجه به شرایط کنونی حاصل از کرونا، مصمم به تهیه سامانه‌ای برای ارائه تمام خدمات شهری و شهرداری شد چراکه تبریزلی ظرفیت این را دارد که در آینده توسعه یافته و تمام اتفاقات و سرویس‌های خدمات‌دهی در شهر، در بستر سامانه تبریزلی گردآوری شود.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز تاکید کرد: اکنون بخشی از خدمات سامانه تبریزلی آماده ارائه به شهروندان تبریزی است و شهروندان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

طوماری ادامه داد: به این منظور ۵ هزار تاکسی به سرویس QR code مجهز شده که شهروندان با اسکن بارکد می‌توانند هزینه خود را پرداخت کنند. همچنین در برخی رستوران‌ها و خبازی‌ها (نانوایی‌ها) نیز این بستر فراهم شده و QR code نصب شده است و شهروندان می‌توانند پرداخت‌های خود را به‌صورت الکترونیکی انجام دهند.

وی سامانه «تبریزلی» را گامی مهم به‌منظور هوشمندسازی دانست و گفت: امیدواریم با این اقدام طی چند سال آینده گامی اثربخش برای هوشمندسازی شهر تبریز برداشته شود.

به گفته سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز، پیش‌بینی و چشم‌انداز تعیین شده برای «تبریزلی» این است که تمام خدمات شهری به مرور زمان به‌صورت منفرد برای بهره‌مندی شهروندان به این سامانه متصل شود.

طوماری تاکید کرد: ارائه سرویس‌ها و خدمات مرتبط با شهرداری تبریز در اولویت ما بوده به‌طوری که بستر استفاده از تمام خدماتی که در شهرداری تبریز ارائه می‌شود برای شهروندان فراهم شود. پس از آن خدمات رسانه‌ای، بیمه، گردشگری، نقشه‌های شهری، بانکی، سرویس‌های آموزشی و فرهنگی و تمام سرویس‌هایی که در شهر رخ می‌دهد در این سامانه پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه برند تبریزلی توسط شهرداری تبریز ثبت شده است، یادآور شد: بدون شک ارائه تمام این موارد در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نیست و با برنامه و به مرور زمان تمام این خدمات در بستر تبریزلی جای می‌گیرند.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز این سامانه را برای تسهیل در امور شهروندان و اجتناب از شیوع ویروس کرونا اثربخش دانست و گفت: شرایط عصر کنونی و توسعه شهرنشینی و اتفاقاتی که در شهر رخ می‌دهد، شرایط زندگی گذشته را تغییر داده و به شرایطی پیچیده و مهم تبدیل کرده است، به‌طوری که در کلان‌شهری مثل تبریز با وسعت و جمعیت فعلی، اداره امور شهری با روش‌ها و ابزارهای گذشته امکان‌پذیر نیست یا به اندازه‌ای دشوار است که شرایط بهره‌مندی از این خدمات را سخت می‌کند.

طوماری در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان تبریزی با مراجعه به درگاه‌های الکترونیک http:/ / tabrizliapp.ir و https:/ / www.tabriz.ir یا ارسال عدد ۱۵ به شماره ۱۰۰۰۰۳۶ می‌توانند لینک اپلیکیشن «تبریزلی» را دریافت کنند.