محمد دره‌وزمی در دومین جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان کردستان افزود: در صورت عدم تمدید کارت و عدم درج اطلاعات صحیح و به روز آنان نمی‌توانند از این خدمات بهره مند شوند.

دره‌وزمی با بیان اینکه در آینده نزدیک بازارچه‌های موقت غیررسمی فعال خواهند شد، ادامه داد: رفع مشکلات راه‌اندازی بازارچه‌های موقت غیررسمی سیرانبند بانه، خانم‌شیخان مریوان و مله خورد سروآباد از اهمیت زیادی برخوردار است.

دره وزمی با اشاره به اینکه بیش از دو سال پیش دولت برای موضع کولبری مصوبه‌ای ابلاغ کرد که مرزنشینان بتوانند از ظرفیت مرز استفاده بکنند و از تخفیفات سود بازرگانی استفاده کنند، اظهار کرد: در آخرین اصلاحیه آن قرار شد هر خانوار حداکثر چهار نفر و به ازای هر نفر ۷۰۰ هزار تومان تخفیف سود بازرگانی برای مرزنشینان شعاع ۲۰ کیلومتر که دارای کارت کولبری یا پیله‌وری بودند در نظر گرفته شود و خدمات پیله‌وری نیز در کارتشان اضافه شده، اما تاکنون به دلایل مختلف راه‌اندازی نشده است.

دره وزمی در پایان اظهار امیدواری کرد: با تلاش استاندار در آینده نزدیک بازارچه‌های موقت غیررسمی استان برای بهره‌مندی مرزنشینان از مزایای آن راه‌اندازی و فعالیت خود را آغاز کنند.