به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی برق منطقه‌ای خوزستان؛ محمود دشت‌بزرگ اظهار کرد: بعد از عبور موفقیت‌آمیز از تابستان ۹۸ که مشترکان با رعایت الگوی مصرف برق نقش بسزایی در آن داشته‌اند رفع اشکال از شبکه و ظرفیت‌سازی جدید متناسب با نقاط آسیبی که داشته‌ایم را در دستور قرار داده‌ایم تا نگرانی بابت ایجاد خاموشی در شبکه نباشد. وی تصریح کرد: بر همین اساس از مهر سال گذشته تاکنون یک‌هزار و ۵۱۲ مگاوات به ظرفیت شبکه تحت نظارت این شرکت در بخش پست‌های انتقال و فوق توزیع و ۱۵۹ کیلومتر مدار خط نیز در سال ۹۸ به بخش خطوط اضافه شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان افزود: در چهار ماه از سال حداکثر بار شبکه برق خوزستان (خرداد تا شهریور) بالای 7 هزار و ۶۰۰ مگاوات می‌رود که رقم قابل توجهی بوده و ممکن است این حجم از بار و گرمای شدید باعث آسیب به تجهیزات و خاموشی‌های کوتاه مدت در شبکه شود که با آمادگی نیروهای عملیاتی در کمترین زمان ممکن برطرف می‌شود.

دشت‌بزرگ با بیان اینکه پیک سال جاری در خرداد و مصرف 7 هزار و ۸۹۶ مگاوات بوده است، اظهار کرد: با اقدامات مدیریت مصرفی تاکنون از پیک مصرف سال ۹۸ که 8 هزار و ۸۳ مگاوات بوده عبور نکرده‌ایم و مشترکان همکاری خوبی در مصرف برق در ساعت‌های اوج بار داشته‌اند.