نصب اپلیکیشن «سلامت کیش» و روشن نگه داشتن دسترسی مکانی روی تلفن‌همراه هوشمند کیشوندانی که از سفر بازگشته‌اند، الزامی است. در صورت رعایت نکردن هر کدام از موارد، به استناد تعهدنامه‌ای که امضا کرده‌اند، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت، در مرحله اول به محل قرنطینه سازمانی در مجموعه پدیده منتقل خواهند شد و در فعالیت‌های آینده و مجوزهای فعالیت آنها در جزیره کیش نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت. حداقل مدت زمان قرنطینه برای کیشوندانی که از سفر بازگشته‌اند، ۱۴ روز است و درصورت عدم رعایت تمدید می‌شود، همچنین در طول مدت قرنطینه، کیشوند از راه رسیده و همراهانش در ارتباط تلفنی با رابط سلامت است که به او در بدو ورود معرفی می‌شود. در طول قرنطینه خارج شدن از منزل ممنوع و صرفا درمواقع خیلی ضروری پس از هماهنگی و اخذ مجوزو رعایت اصول امکان‌پذیر است. اگر سایر اعضای خانواده حاضر در منزل چه پیش از ورود در منزل بوده و چه به‌همراه او از سفر بازگشته‌اند در صورت عدم امکان جداسازی در اتاق‌های مجزا به همراه وی قرنطینه می‌شوند و شامل الزامات این دستورالعمل هستند.

تهیه مایحتاج و اقلام ضروری زندگی فقط از طریق سفارش تلفنی وآنلاین باید باشد، نه‌تنها پذیرش میهمان در طول مدت قرنطینه برای آنها ممنوع است بلکه حق مراجعه به محل کاررا نداشته و صرفا دورکاری مجاز است. این افراد باید به تمام تماس‌های تلفنی مرکز تماس شورای سلامت و رابط سلامت در طول شبانه روز پاسخ دهند و روزانه حداقل ۳ بارصبح، ظهر و شب بخش سنجش سلامت در اپلیکیشن را تکمیل کنند. این در حالی است که بازرسان شورای سلامت به‌صورت انتخابی و بدون اطلاع قبلی به محل قرنطینه مراجعه می‌کنند و خانواده‌های در قرنطینه باید همکاری‌های لازم را داشته باشند.

گفته می‌شود غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برای ورود یکباره کیشوندان به جزیره بر برگزاری آموزش‌های آنلاین به‌عنوان یکی از اقدامات مهم آموزش و پرورش جزیره که تا پایان فروردین از طریق صدا و سیمای کیش پخش می‌شود، تاکید دارد.  همچنین شنیده‌ها حاکی است ناصر آخوندی معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش خبرداده دویست تخت برای قرنطینه بیماران آماده شده است و کسانی که به ویروس کرونا مبتلا شده و بعد از بهبودی از بیمارستان ترخیص و در قرنطینه خانگی به‌سر می‌برند، سه نفر راننده برای ارائه خدمات به آنان اختصاص داده شده است.