عمیق‌ترین حفاری‌ها در مناطق نفتی

موسوی افزود: این شرکت به‌عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران در قالب شرکت پیمانکار طراحی شده و باید براساس کارکرد و درآمدهای حاصل از ارائه خدمات، هزینه‌های جاری خود را تامین کند و بر این منوال با توجه به شرایط موجود، حفظ و افزایش سهم بازار حفاری در داخل و خارج به جد باید پی‌جویی و اجرایی شود. مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: در این ارتباط در درون مجموعه برنامه‌های مدونی همچون تهیه منشور اجرایی شرکت برای بررسی تخصصی تقویت نقاط قوت، ایجاد شفافیت، بررسی عملکرد مدیریت‌ها و واحدهای ستادی، انضباط اداری، مالی و عملیاتی طرح‌ریزی شده است. وی ادامه داد: اصلاح ساختار سازمانی بر مبنای ساختار مصوب شرکت ملی نفت ایران و حذف واحدها و سمت‌های مجازی، تدوین اسناد راهبردی مدیریت دارایی‌های فیزیکی برای نخستین بار در صنعت نفت، شایسته‌سالاری و جانشین‌پروری و ایجاد فرصت برای جوانان در تصدی پست‌های کلیدی از مواردی است که مورد اقبال قرار گرفته است.

موسوی توجه بیش از پیش به فرهنگ اچ‌اس‌یی و آموزش‌های فنی تخصصی برای سطوح مختلف کارکنان، بهینه‌سازی هزینه‌ها و ایجاد توازن میان درآمدها و تنظیم بودجه با اولویت تامین نیازهای عملیاتی، پایدار‌سازی کالا و خدمات از طریق اولویت‌بندی تقاضاهای اصلی و تنوع‌بخشی به منابع داخلی، استفاده از ایده‌ها، ابداعات و خلاقیت‌های کارکنان و به‌کارگیری سیستم‌های مدیریت کیفیت را از دیگر موارد لحاظ شده در برنامه‌های شرکت اعلام کرد. مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: ازجمله توفیق‌های عملیاتی و استفاده از دانش فنی کارکنان در مدت زمان پیش گفته می‌توان به انجام عمیق‌ترین عملیات جداره‌گذاری روی یک دستگاه حفاری در منطقه نفتی فروزان و مشبک کاری یک حلقه چاه به روش TCP به متراژ حدود ۱۲۰ متر در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اشاره کرد. وی اتمام و تحویل طرح حفاری ۱۴حلقه چاه گازی در فاز ۱۴ پارس‌جنوبی، خاتمه حفاری هفت حلقه چاه در میدان نفتی آذر و در مرحله تکمیل قرار گرفتن ۳+ ۲۰ حلقه چاه و همچنین اجرایی شدن حفاری ۱۰ حلقه چاه دیگر در میدان نفتی آزادگان جنوبی را از دیگر فعالیت‌های عملیاتی برشمرد. موسوی افزود: استمرار عملیات حفاری ۳+ ۹ در شرکت نفت و گاز اروندان، شروع عملیات حفاری شش حلقه چاه اکتشافی در مناطق مختلف استان‌های فارس و خوزستان، حفاری هفت حلقه چاه توسعه‌ای در میدان نفتی گچساران و شش حلقه چاه در میدان نفتی نفت شهر (دراجرای طرح‌های میدان‌محور) از دیگر موارد عملیاتی شرکت به‌شمار می‌آید.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اضافه کرد: اهتمام ویژه به بازسازی و نوسازی و ارتقای کیفی دستگاه‌های حفاری و تجهیزات و برنامه‌ریزی تعمیرات پیشگیرانه با به‌کارگیری سامانه سام نت که موجب کاهش هزینه‌های تعمیراتی می‌شود، بازسازی و روزآمدسازی سیستم بالابری (جکینگ) دستگاه حفاری شهید مدرس با کمترین هزینه با استفاده از توان داخلی شرکت، جابه‌جایی دستگاه حفاری دریایی شهید رجایی برای بازسازی به منطقه عسلویه، رونمایی از شبیه‌ساز کنترل فوران چاه‌ها که با همکاری شرکت با دانشگاه شهید چمران اهواز ساخته شده و همچنین ساخت دومین دستگاه گرداننده فوقانی (تاپ درایو) با همکاری یک شرکت داخلی از موفقیت‌های اجرایی در بخش‌های عملیاتی و پشتیبانی در این مدت است.