«گونتر اوکر» پس از گوته یکی از معدود شخصیت‌های اروپایی به حساب می‌آید که حافظ را با الهام از مفاهیم انسانی و عرفانی اشعارش، به جهانیان معرفی کرده است. این نمایشگاه در محل موزه هنرهای معاصر برپا شده است. این نمایشگاه با حضور مهمانانی خارج از کشور شامل سفیران و هنرمندان کشورهای اروپایی برگزار شد و خود نشان از این بود که یک دیپلماسی هنری و فرهنگی در جریان است. از آنجا که دیپلماسی سیاسی ممکن است در همه زمینه‌ها موفق نباشد، از این رو نیاز است که به دیپلماسی هنری و فرهنگی و ارتباط با هنرمندان کشورهای مختلف رو بیاوریم و از سوی دیگر این ارتباط باعث می‌شود که آثار و فرهنگ‌ها در گالری‌ها محدود نماند و نه تنها این آثار به فراتر از مرزها برود، بلکه اثرگذاری آنها فراتر از یک تاثیر فرهنگی صرف باشد. مهدی تمیزی، مدیر موزه هنر‌های معاصر اصفهان، درباره این نمایشگاه گفت: دیپلماسی فرهنگی به این معنا نیست که ما در کشور خود نشسته و انتظار داشته باشیم دنیا ما را بشناسد. ما موظفیم سفیران فرهنگی و هنری خود را به دیگر کشورها فرستاده و معرفی خوبی از آثار خود داشته باشیم تا رابطه میان کشور ایران با سایر کشورهای دیگر دنیا برقرار شود.

خانم ترز لوبینتزکی، طراح و مدیر اجرایی این نمایشگاه، با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی اصفهان برای برگزاری چنین نمایشگاهی در ساختمان تاریخی موزه هنرهای معاصر اصفهان گفت: مردم ایران و آلمان وجوه فرهنگی مشترکی دارند که زبان هنر به‌عنوان برترین زبان دنیا بر این فاصله جغرافیایی غلبه می کند. مبادلات بسیار زیادی بین ایران و آلمان برای برگزاری این نمایشگاه صورت گرفت و من بابت این هیجان اصفهان برای هنر بسیار خوشحالم.

در کنار نمایشگاه «کرنش به حافظ» سه مجسمه ساز برجسته از سه شهر اصفهان، تهران و شیراز نیز حضور دارند. همچنین «طرح بین‌المللی انسان، هنر و کهکشان» رویداد بین‌الملل دیگر موزه هنرهای معاصر اصفهان است که در جریان آن، یک اثر از هنرمند نامدار بلژیکی به گنجینه موزه هنرهای معاصر اصفهان تقدیم می‌شود و نمونه این مجسمه که یکی از سه مجسمه ساخته شده از این اثر در جهان است، اکنون در کره ماه قرار دارد.