فریدون قاسمی، نایب رئیس هیات مدیره انجمن همراهان و دوستداران طبیعت بی‌بالان در این همایش با مروری بر فرآیند شکل‌گیری این انجمن و مراحل تاسیس آن به توضیح درباره فعالیت‌های پیش رو پرداخت و گفت: حوزه فعالیت انجمن در حال حاضر، شهرستان رودسر است و البته در سال‌های پیش‌رو می‌توان با ارائه عملکرد مناسب، این حوزه را گسترده‌تر کرد.

وی افزود: این انجمن با نقش‌آفرینی چهره‌های فرهنگی دهستان و نیز توجه و استقبال مردم بی‌بالان تشکیل شده و به موضوعات مهم زیست‌محیطی و فعالیت‌های اجتماعی به ویژه درسطح پایه توجه خواهد داشت. قاسمی با تجلیل از همه کسانی که انجمن را تا اخذ مجوز قانونی یاری کرده‌اند، اظهار کرد: این کمک‌ها با گستردگی بیشتر در آینده همراه خواهد بود و تشکیل کارگروه‌هایی برای فعالیت در حوزه‌های قانونی تعریف شده، یکی از مهم‌ترین اهداف است.

محمود رضایی، مدیرعامل این انجمن نیز ضمن تقدیر از مسوولان شهرستانی و به ویژه فرماندار رودسر و کارشناسان فرمانداری و نیز رئیس آموزش و پرورش بخش کلاچای درخصوص صدور مجوزهای قانونی و در اختیار قرار دادن مکان برگزاری همایش اعلام کرد: روند ثبت موسسه و دریافت مجوزهای قانونی از نهادهای مربوطه حدود ۲ سال به طول انجامید. حوزه فعالیت انجمن در شهرستان رودسر بوده و فعالیت آن در زمینه محیط‌زیست و مسائل اجتماعی است.

وی درخصوص اهداف و برنامه‌های پیش روی انجمن محیط زیستی و اجتماعی همراهان و دوستداران طبیعت بی‌بالان افزود: برگزاری همایشی بزرگ‌تر در وسعت بخش کلاچای و شهرستان رودسر در ماه آینده، تشکیل کمیته‌های تخصصی محیط زیست و اجتماعی و نیز فراخوان مردم شهرستان رودسر و حامیان محیط زیست برای عضویت و فعالیت در این انجمن، از مهم‌ترین برنامه‌های انجمن همراهان و دوستداران طبیعت بی‌بالان است.

به گفته رضایی؛ هدف ما کمک به نهادها و سازمان‌ها در جهت حفظ محیط زیست این منطقه بسیار زیبا از شمال ایران است و انجمن در آینده، برنامه‌های متنوعی دارد که با کمک و هماهنگی سازمان‌های مربوطه انجام خواهد داد.وی خاطرنشان کرد: این انجمن اولین انجمن محیط زیستی بخش کلاچای و بیست‌وپنجمین انجمن ثبت شده استان گیلان است که برای دریافت مجوزهای آن، فرآیندی ۲ ساله را پشت سر نهاده‌ایم.انجمن همراهان و دوستداران طبیعت بی‌بالان که حوزه فعالیت آن محیط زیستی و اجتماعی است، پس از اخذ مجوز قانونی و پروانه فعالیت از وزارت کشور (استانداری گیلان) و سازمان محیط زیست، در بخش کلاچای شهرستان رودسر در استان گیلان آغاز به کار کرد.