افزایش توزیع انواع فرآورده‌های نفتی در گیلان

مریم پورنصراله، مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان با اعلام این خبر گفت: با میانگین مصرف روزانه ۳ میلیون و ۳۰۲هزار لیتر بنزین در ۳ ماه ابتدای سال ۳۰۷ میلیون و ۷۰ هزار لیتر بنزین مصرف شد که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۳/ ۱۹درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: افزایش تردد مسافران و ازدیاد تعداد ماشین‌های منطقه آزاد انزلی در تعطیلات پیاپی خرداد از دلایل عمده افزایش مصرف بنزین در ۳ ماه بهار امسال است. همچنین در این مدت مصرف ۱۲میلیون و ۹۳۷ هزار لیتر فرآورده نفت سفید حاکی از افزایش ۴۵/ ۴۴ درصدی این فرآورده نسبت به مدت مشابه سال گذشته می‌باشد که استفاده نفت سفید برای بخش کشاورزی از دلایل اصلی این افزایش مصرف است.

مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان ادامه داد: در بازده زمانی یاد شده مصرف نفتگاز غیرنیروگاهی ۹۶ میلیون و ۷۱۶ هزار لیتر بوده که از کاهش ۸۷/ ۱۰ درصدی مصرف آن نسبت به مدت مشابه پارسال حکایت دارد. همچنین مصرف گاز مایع (LPG ) گیلان در سه ماه ابتدای سال ۱۲ هزار و ۹۸۱ تن بوده و در مقایسه با مدت مشابه سال پیش ۲درصد کاهش داشته که تحت پوشش قرار گرفتن خانوارها به شبکه گازرسانی از عوامل کاهش مصرف این فرآورده است.

پورنصراله افزود: در این مدت ۸۲ میلیون و ۳۹۶ هزار و ۱۰۹ مترمکعب cng (گاز‌فشرده طبیعی) به خودروهای دوگانه سوز استان نیز تزریق شد.وی در پایان خاطرنشان کرد: از مجموع ۶۷میلیون و ۵۵۰ هزار لیتر نفتگاز نیروگاهی توزیع شده در استان ۴۳ میلیون و ۸۸۳ هزار لیتر به نیروگاه سیکل ترکیبی رشت، ۲۱ میلیون و ۸۳۷ هزار لیتر به نیروگاه پره سر و یک میلیون و ۸۳۳ هزار لیتر نفتگاز به نیروگاه لوشان ارسال شد.