به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، قاسم عسکری نسب ضمن اعلام این خبر گفت: سامانه الکترونیک و فروش بلیت الکترونیک از طریق سیستم بانکی کشور (pc) در بندر چارک راه‌اندازی شد. وی هوشمند شدن فرآیند خرید بلیت سفرهای دریایی، ارتقای امنیت این نوع مسافرت‌ها، خدمات‌رسانی مطلوب به هموطنان و کاهش صف انتظار متقاضیان را از مهم‌ترین مزایای اجرای این طرح دانست. این مقام مسوول در ادامه خاطرنشان کرد: با ثبت الکترونیکی اطلاعات فردی توسط مسافر، فهرست مسافران(Passenger List) شناورها تا قبل از زمان خروج از بندر تهیه و پوشش بیمه سفرها با سهولت بیشتری صورت می‌گیرد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه با اعلام اینکه امکان جست‌وجو و نجات دریایی با مشخص بودن لیست مسافران به میزان زیادی ارتقا می‌یابد، گفت: علاوه‌بر صرفه‌جویی در مصرف کاغذ، جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی در مواقع ازدحام مسافری و همچنین کاهش معطلی، با اجرایی شدن این طرح نحوه گردش مالی ناشی از ارائه خدمات مسافری در بنادر، شفاف‌سازی می‌شود. عسکری‌نسب گفت: به دنبال سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه توسعه فناوری اطلاعات، هوشمندسازی فرآیندهای اجرایی و با همکاری بسیار مطلوب بین سازمان بنادر با منطقه آزاد کیش، راه‌اندازی سامانه pc، فروش بلیت الکترونیکی و صدور اجازه حرکت الکترونیکی شناورها به‌منظور پشتیبانی از سفرهای ایمن دریایی در دستور کار بنادر غرب هرمزگان قرار گرفت.

وی اظهار امیدواری کرد: با اقدامات صورت گرفته به‌منظور تسهیل فروش بلیت از سوی سازمان منطقه آزاد کیش، بندر چارک و همچنین همکاری بانک مجری طرح و مراکز فروش بلیت، امسال به‌طور قطع شاهد حذف بلیت‌های کاغذی و صدور الکترونیکی بلیت شناورهای دریایی خواهیم بود.