دنیای اقتصاد - اهواز - عباس سیدجلالی:فرماندار آبادان گفت: با توجه به اقدامات انجام شده، صنایع موجود در شهرک‌های صنعتی جان تازه‌ای گرفته‌اند.عزیزالله شهبازی افزود: بخش صنعت با محوریت شهرک‌های صنعتی از مزیت‌های نسبی است که در برنامه‌ریزی استراتژیک آبادان برای آن تعریف ویژه‌ای شده است.وی اظهار کرد: از سال ۹۲ و پس از استقرار دولت تدبیر و امید، راهبردها و اقدامات ارزشمندی در شهرک‌های صنعتی آبادان شامل شهرک دریایی چوئبده و شهرک جهاد به انجام رسید.

شهبازی با اشاره به وضعیت بد اقتصادی موجود در نظام بودجه‌ریزی کشور تصریح کرد: خوشبختانه با تدبیر و مدیریت صحیح منابع اکنون شاهدیم که شهرک صنعتی آبادان که زمانی ۷۴ واحد صنعتی آن تعطیل شده بود، تمامی واحدهایش به‌طور کاربردی فعالیت دارند. فرماندار آبادان ایجاد روحیه امیدواری در میان صنایع را یادآور شد و گفت: البته ظرفیت منطقه آزاد اروند نیز در این میان بسیار دارای اهمیت بوده است. شهبازی افزود: بخش قابل توجهی از اعتبارات ناچیزی که در اختیار کمیته برنامه‌ریزی قرار گرفته به آماده‌سازی زیرساخت‌های صنایع موجود در شهرک صنعتی اختصاص یافته است.

وی تلاش مدیریت شهرک صنعتی آبادان در تجمیع امکانات شهرستان و منطقه آزاد اروند را یادآور شد و اظهار کرد: اکنون به‌طور ویژه از چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بازدید داشتیم و در تلاشیم تا پس از جمع‌بندی‌های لازم، مکاتباتی را با مسوولان استانی و کشوری برای کمک به بازگشت کامل صنایع به خط تولید، داشته باشیم. شهبازی ضمن تاکید بر به‌کارگیری نیروهای بومی در صنایع موجود در شهرک‌های صنعتی به‌عنوان یک رویکرد قابل توجه، تصریح کرد: اکنون در نقطه صفر مرزی جان تازه‌ای در کالبد صنعت آبادان در حال دمیده شدن است و اخیرا نیز در کشاورزی با توجه به حجم سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و نظر دولت تدبیر و امید، زمینه‌های اشتغال‌زایی موثری فراهم می‌شود.