دنیای اقتصاد - شهرکرد - هیبت الله غفاری: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جاری ۳ میلیارد و ۰۰۸ میلیون تومان اعتبار به طرح گردشگری منطقه مشایخ اختصاص یافت. بهمن عسگری‌سوادجانی اظهار کرد: طی سه سال اخیر ۱۲ باغ گردشگری به‌منظور توسعه گردشگری در استان راه‌اندازی شده که با اهداف جهاد کشاورزی و زیست‌محیطی نیز سازگار است.

وی با بیان اینکه تعداد خانه‌مسافرها در استان ۱۳ واحد بود، ادامه داد: طی سه سال گذشته ۷۶ واحد خانه مسافر برای اقامت گردشگران، طبیعت‌گردان و مسافران و پنج واحد هتل‌ همچون هتل‌های خلیج‌فارس در شهرکرد، هتل ملک‌آباد کوهرنگ، هتل صادق‌آباد سامان و هتل بام بروجن نیز به واحدهای اقامتی افزوده ‌شده است. مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال‌وبختیاری از افزایش تعداد مراکز رزرواسیون، مجموعه‌های تفریحی و توریستی، دهکده‌های گردشگری، مجتمع‌های گردشگری و سرگرمی همچنین افزایش تعداد سفره‌خانه‌ها خبر داد و اظهار کرد: طرح گردشگری دهکده المپیک در شهرستان سامان با سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیارد ریال و ۹۵ هکتار مساحت در حال آغاز است.

عسگری‌سوادجانی با اشاره به اینکه طرح جامع گردشگری در فروردین‌ سال ۹۴ به تصویب رسید، اعلام کرد: امسال نیز ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای نزدیک‌تر شدن به تحقق اهداف طرح جامع گردشگری، به توسعه منطقه گردشگری مشایخ اختصاص یافت.