رئیس دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از طرح افزایش درآمدهای غیرشهریه‌ای در دانشگاه آزاد چهارمحال و بختیاری خبر داد. عبدالله قاسمی پیربلوطی افزود: قرار است امسال ۲۰ درصد از درآمد این دانشگاه از محل درآمدهای غیرشهریه‌ای همچون فروش محصولات دانش‌بنیان، طرح‌های علمی و پژوهشی برون دانشگاهی، محصولات کشاورزی سالم و سلامت‌بخش، فرآوری گیاهان دارویی و معطر، کلینیک‌های تخصصی دامپزشکی، سلامتکده طب سنتی، گلخانه محصولات سالم، مرکز مشاوره و روانشناختی، دوره‌های ضمن خدمت، دوره‌های تخصصی و آموزشی باشد تا به دانشجویان برای افزایش شهریه فشار وارد نشود و این درصد در سال ١٤٠٤ به ۴۰ درصد خواهد رسید.

قاسمی در ادامه از ایجاد ٤ واحد فناور جدید در دانشگاه آزاد چهارمحال خبر داد و گفت: این شرکت‌ها علاوه‌بر درآمدزایی، اشتغال‌زایی نیز می‌کنند و محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد استان در سایت «آزاد اکسپو» نیز برای فروش و سفارش ارائه شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد از ارتقای سطح علمی این دانشگاه در ایران خبر داد و گفت: اکنون این دانشگاه در حوزه چاپ مقالات مرجع و قابل استناد، جزو یکصد دانشگاه برتر ایران است و براساس پایگاه سایمگو و بین واحدهای دانشگاهی آزاد اسلامی یکی از ۱۰ واحد برتر بر مبنای گزارش پایگاه استنادی جهان اسلام محسوب می‌شود.

وی از تجهیز آزمایشگاهی این دانشگاه خبر داد و گفت: آزمایشگاه‌های این دانشگاه در سامانه ساها که ۱۱ هزار واحد آزمایشگاهی عضو دارد به عضویت در آمده است و یکی از مجهزترین و معتبرترین واحدهای آزمایشگاهی کشور در این استان قرار دارد.

قاسمی اظهار کرد: سهم دانشگاه آزاد اسلامی در تولید علم در کشور ۳۰ درصد است که در چهارمحال و بختیاری این موضوع تاکنون محقق شده است. دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد چهارمحال و بختیاری گفت: براساس تفاهم‌نامه‌ای که با بانک قرض الحسنه مهر به امضا رسید؛ قرار است به دانشجویان کارشناسی تا مقطع دکترا وام‌های ۵۰ تا ۱۵۰میلیون ریالی پرداخت شود و علاوه‌بر این، بخشی از وام‌های دانشجویی از طریق صندوق رفاه دانشجویان پرداخت می‌شود.

به گفته وی، اکنون ۸ هزار و ۳۰۰ دانشجو در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی و حرفه‌ای در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند و نزدیک به یکصد رشته مقطع در دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری فعال شده است. چهارمحال دارای ۶۰ هزار دانشجو است که حدود ١١ هزار نفر از این دانشجویان در دانشگاه آزاد استان تحصیل می‌کنند.