دنیای اقتصاد - رشت - مجتبی عابدینی: شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان اولین شرکتی است که استفاده از تسهیلات بانک توسعه زیرساخت آسیا به‌منظور اجرای طرح‌های زیربنایی را در دستور کار خود قرار داده است.عظیم بلبل‌آبادی، مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان با اعلام این خبر گفت: استفاده از تسهیلات بانک توسعه زیرساخت آسیا به ارزش ۱۱۳ میلیون یورو در دستور کار شرکت قرار دارد و اقدامات مقدماتی اخذ این تسهیلات در سال ۹۵ انجام شده و امیدواریم در سال جاری این اقدامات به نتیجه برسند و مردم استان از این موهبت بهره‌مند شوند.

وی اظهار کرد: شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان علاوه‌بر آن، موضوع تامین منابع مورد نیاز برای امکان احداث طرح‌های زیرساخت شبکه انتقال و فوق توزیع از طریق فاینانس خارجی ۵۶ میلیون یورو را در دستور کار قرار داده و امیدواریم که در سال جاری این اقدامات به نتیجه برسد.به گفته مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان؛ با به بار نشستن این تلاش‌ها و خدمات، به‌زودی شاهد اجرای طرح‌های مربوطه در استان هستیم. حجم طرح‌های یاد شده به میزانی است که شبکه انتقال و فوق توزیع استان را متحول خواهد کرد.

وی به اهمیت انرژی‌های تجدیدپذیر اشاره و اظهار کرد: رویکرد اساسی دیگری که در سال گذشته پایه‌گذاری و به شدت مورد توجه قرار گرفته و کلید خورده است موضوع به‌کارگیری از انرژی‌های تجدیدپذیر بادی و خورشیدی است. مذاکره و رایزنی برای تولید ۵۱۰ مگاوات انرژی خورشیدی اکنون در حال اقدام است که ۶۰ مگاوات از آن(۴۰ مگاوات از سوی سرمایه‌گذار خارجی، ۲۰ مگاوات از سوی سرمایه‌گذار داخلی) به صورت جدی در دست پیگیری است. همچنین مذاکره و رایزنی برای تولید ۶۰۰ مگاوات انرژی بادی ادامه دارد که ۱۰۰ مگاوات از آن توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی در حال پیگیری است. مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به طرح‌های در حال اجرای شرکت گفت: پست ۲۰/ ۶۳ کیلوولت مسکن مهر انزلی با پیشرفت ۸۱/ ۳۷ درصدی، پست جدید۲۰/ ۶۳ کیلوولت توحید گلسار رشت با پیشرفت ۴۶/ ۹۹ درصدی و بهره‌برداری از دو دستگاه پست سیار از طرح‌های زیربنایی برق منطقه‌ای گیلان است که امیدواریم در ماه‌های آینده افتتاح شوند.