دنیای اقتصاد - تبریز - رامین نیک‌رفتار: شهردار تبریز در دیدار با مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم‌ایر، راه‌اندازی خط هوایی «تبریز-هامبورگ» را از اقدامات ماندگار در برنامه‌های گردشگری تبریز ۲۰۱۸ دانست و افزود: این خط هوایی، ارتباطات مهم فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دو کشور را پشتیبانی خواهد کرد. صادق نجفی در این دیدار خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز به عنوان حامی مهم راه‌اندازی خط هوایی «تبریز-هامبورگ»، زمینه‌های اجرایی این ارتباط بین‌المللی را به نقطه مطلوب رسانده است.

وی اضافه کرد: در یکسال گذشته، رایزنی‌های مستمری با دستگاه‌ها و شرکت‌های اجرایی مرتبط همچون وزارت امور خارجه، بخش‌های فرودگاهی، اتاق بازرگانی، مجموعه‌های گردشگری و آژانس‌های مسافربری داشته‌ایم؛ به‌علاوه حمایت‌های تبلیغاتی قابل‌توجهی را نیز برای رونق هر چه بیشتر این پرواز در نظر داریم.

شهردار تبریز تصریح کرد: راه‌اندازی خط هوایی تبریز-هامبورگ، از اهداف مهم شهرداری تبریز در حوزه‌ بین‌الملل است که با توجه به بسترهای مشترک تجاری و فرهنگی بین دو طرف، نقش تبریز را در روابط ایران و آلمان، پررنگ‌تر خواهد کرد. محمود شکرآبی، مدیرعامل جدید هواپیمایی قشم نیز در این دیدار، از راه‌اندازی خط هوایی «تبریز-هامبورگ» از اواخر اردیبهشت‌ خبر داد و افزود: حمایت‌های شهرداری تبریز و شرایط مناسب موجب شده قشم‌ایر، ریسک ایجاد این خط هوایی را با اشتیاق بپذیرد.وی با بیان اینکه تمام هماهنگی‌های پروازی، با اخذ مجوزهای لازم طی شده است، افزود: این خط هوایی با پرواز یک فروند هواپیمای ۳۱۹ ایرباس، با ارائه کترینگ مناسب آغاز می‌شود و به مرور زمان، تعداد هواپیماها به دو یا سه فروند افزایش خواهد یافت.