دنیای اقتصاد- اهواز: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: ثبت نام الکترونیک و حضوری هجدهمین دوره مسابقات ملی مهارت انتخابی چهل و پنجمین مسابقات جهانی مهارت ۲۰۱۹ روسیه(مسکو) آغاز شد.عبدالنبی سواعدی اظهار کرد: علاقه‌مندان به شرکت در هجدهمین دوره مسابقات ملی مهارت می‌توانند تا ۲۳ تیر نسبت به ثبت‌نام خود به‌صورت الکترونیکی و از طریق پرتال جامع این سازمان به آدرسhttp:/ / advari.irantvto.ir اقدام و پس از ثبت‌نام، مدارک لازم را برای تایید به یکی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان خود تحویل دهند. سواعدی تصریح کرد: شرط سنی برای داوطلبان رشته‌های ساخت و تولید تیمی، مکاترونیک متولدین ۱۱ دی ۱۳۷۲ به بعد و برای سایر رشته‌ها متولدین ۱۱ دی ۱۳۷۵ به بعد (که حتی با احتساب یک روز کمتر یا بیشتر محاسبه می‌شود) است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان توضیح داد: مدارک لازم برای ثبت‌نام در هجدهمین دوره مسابقات ملی مهارت شامل عکس ۴×۳ تمام رخ جدید، کپی از تمام صفحات شناسنامه، کپی کارت ملی، کپی آخرین مدرک تحصیلی یا معرفی‌نامه از نهاد آموزشی مرتبط، کارت پایان خدمت یا معافیت نظام وظیفه برای داوطلبان ذکور گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان و محصلان به‌ویژه داوطلبان ذکور که معافیت تحصیلی دارند و ارائه رضایتنامه کتبی از والدین برای حضور در هریک از مراحل مسابقات ملی مهارت است.

سواعدی تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به‌عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت (WSI)، متولی برگزاری مسابقات ملی مهارت در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری به‌صورت سالانه است.وی افزود: مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات ملی مهارت در مراکز به‌صورت آزمون‌های هماهنگ و مرحله استانی در پنجم و ششم مرداد سال‌جاری و مرحله کشوری نیمه دوم آذر امسال برگزار می‌شود. وی متذکر شد: مرحله شهرستانی مسابقات ملی مهارت در ابتدا به‌صورت آزمون کتبی و به‌طور همزمان در کشور برگزار می‌شود که پس از آن در هر استان از میان قبول‌شدگان مرحله کتبی با برگزاری آزمون عملی نسبت به انتخاب نفرات برتر و معرفی به مرحله استانی اقدام خواهد شد. سواعدی اعلام کرد: هجدهمین مسابقات ملی مهارت در ۳۶ رشته آموزشی برگزار می‌شود.