دنیای اقتصاد- کرمانشاه- الهام اکبری: اولین جشنواره «بهره‌وری و اقتصاد مقاومتی» با حضور معاون سازمان ملی بهر‌ه‌وری در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد.حسین کریم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به شروع طرح‌های بزرگ در دانشگاه، گفت: دانشگاه علوم پزشکی در فقر زیادی در زمینه تجهیزات و زیرساخت‌های عمرانی به سر می‌برد و به همین منظور از چند سال پیش طرح‌های عمرانی بسیاری در دانشگاه شروع شد.وی با اشاره به انجام بیش از ۲۵۰ طرح عمرانی در دانشگاه، گفت: بسیاری از این طرح‌ها به بهره‌برداری رسیده و برخی از آنها در حال انجام است.

وی افزود: از چند سال پیش تاکنون نیز تجهیزات خوبی همچون تجهیزات سرمایه‌ای و غیرسرمایه‌ای وارد استان شده است. وی تصریح کرد: همزمان با طرح‌های عمرانی، طرح بین‌المللی‌سازی دانشگاه نیز آغاز شده و تلاش ما این است تا با برقراری ارتباطات بین‌المللی بتوانیم از آخرین علوم و توانمندی روز دنیا استفاده کنیم. کریم افزود: به همین منظور جذب استادان و دانشجویان خارجی و اتصال آنها به سیستم دانشگاه در دستور کار قرار دارد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: در بخش دیگر برنامه‌های دانشگاه از چند سال پیش تلاش کرده‌ایم به سمت بهره‌وری خلاقیت و نوآوری حرکت کنیم. وی افزود: نیروهای خلاق و با استعداد بسیاری در دانشگاه داریم و اگر بتوانیم در زمینه بهره‌وری از این افراد استفاده کنیم، قطعا اتفاقات بزرگی را در دانشگاه شاهد خواهیم بود.کریم تصریح کرد: جشنواره «بهره‌وری و اقتصاد مقاومتی» که شاهد برگزاری آن در دانشگاه هستیم به همین منظور است و اقدامات انجام شده و برنامه‌های آینده در زمینه ارتقا بهره‌وری در این جشنواره تشریح می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ارتقا و تضمین کیفیت و اصلاح روندها را از دیگر برنامه‌های دانشگاه اعلام کرد و افزود: در همه بخش‌های دانشگاه و به‌ویژه درمان، روندهای انجام کار بسیاری وجود دارد که باید اصلاح شده و کیفیت آن تضمین شود که در این زمینه هنوز در ابتدای راه قرار داریم.کریم حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم را از دیگر برنامه‌های دانشگاه دانست و افزود: دانشگاه باید بگونه‌ای باشد که حل‌المسائل جامعه باشد و بتواند تمام نیازهای جامعه را پاسخ بگوید، به همین منظور حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم که مظهر این نوع کارکرد دانشگاه است، آغاز شده است.وی اظهار امیدواری کرد: کرمانشاه بتواند به‌عنوان نخستین و مهم‌ترین قطب سلامت الکترونیک در کشور مطرح باشد و افزود: راه‌اندازی مرکز رشد سلامت الکترونیک در دستور کار است.