دنیای اقتصاد- اصفهان: شهردار اصفهان گفت: برای فرهنگ‌سازی برای پرداخت مالیات و عوارض، بوستانی به نام بوستان مالیات در اصفهان احداث می‌شود. مهدی جمالی‌نژاد در حاشیه چهل‌وهشتمین برنامه از طرح «هر هفته با چند افتتاح» اظهار کرد: این اقدام به درخواست وزیر اقتصاد صورت گرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه برای خیابان‌سازی‌ها و ساماندهی معابر نزدیک به ۵ میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم، تصریح کرد: برای پیاده‌روسازی خیابان کاوه یک میلیارد تومان و برای ساماندهی بلوار ورودی و خیابان شهرک ولیعصر ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است. جمالی نژاد از احداث مجتمع تجاری گلستان با اعتبار ۳ میلیارد تومان به صورت مشارکتی خبر داد و گفت: در سال‌های اخیر اجرای طرح‌های مشارکتی در شهر اصفهان سرعت گرفته است به‌گونه‌ای که جذب سرمایه‌گذار بخش‌خصوصی در سال جاری نسبت به ۱۰ سال گذشته ۲ برابر افزایش یافته است. وی افزود: بودجه سال جاری ۲۶۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شد که چند برابر آن طرح مشارکتی تعریف شده است.

وی با بیان اینکه جنس شهرداری خدمت‌رسانی به شهروندان بوده و در حوزه اقتصادی، بازرگانی و بازاریابی کمتر موفق بوده است، اظهار کرد: از این رو سعی کرده‌ایم برخی طرح‌ها را با مشارکت بخش‌خصوصی انجام دهیم. جمالی‌نژاد به مشکلات ترافیکی پایانه کاوه اشاره کرد و گفت: زمینی به مساحت ۲۰هکتار در اطراف پایانه کاوه خریداری شده است تا با مشارکت بخش خصوصی آشفتگی ورودی این پایانه کاهش پیدا کند.وی در ادامه با اشاره به احداث طرح دلفیناریوم اصفهان با بیان اینکه در کنار داشته‌های میراثی و فرهنگی، به دنبال ایجاد جاذبه‌هایی از این دست در سطح شهر اصفهان نیز هستیم، گفت: برای این طرح اختلاف سلیقه بین محیط زیست و حوزه میراث و گردشگری وجود دارد. احداث دلفیناریوم برای ارتقا گردشگری اصفهان بسیار اهمیت دارد، اما باید دغدغه‌های علاقه‌مندان به محیط زیست را نیز شنید.