جزئیات اقدامات عمرانی در شهر جدید اندیشه

دنیای اقتصاد - شهریار - نرگس اصلانی: مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه گفت: با آغاز به‌کار دولت تدبیر و امید برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌های نیمه‌تمام سال‌های قبل که سرمایه‌های ملی به نوعی در آنها راکد مانده بود به‌عنوان دو محور و شاخصه اصلی در برنامه‌ریزی‌های این شرکت قرار گرفت.

آیینی افزود: در طول سه سال گذشته با تدبیر و ارائه راهکاری اجرایی و با تعامل با مسوولان منطقه طرح‌های عمرانی همچون اجرای معابر و پیاده‌روسازی‌های واحدهای مسکونی مهر، بازار بزرگ ایرانی ـ اسلامی با قوت اجرا شد. وی در ادامه درباره طرح‌های مسکن مهر شهر جدید اندیشه گفت: اکنون ۱۹۴۵ واحد به اضافه ۷۱۷ واحد مسکن خودمالکی با مجموع ۲۶۶۰ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است و تنها طرح خاتم‌الاوصیاء با پیشرفت ۸۸ درصد در حال تکمیل است. وی در ادامه درباره بازار بزرگ ایرانی ـ اسلامی نقش اندیشه گفت: بازار بزرگ ایرانی اسلامی شهر اندیشه با ۱۲۸۸ واحد تجاری و ۱۵۲۸ باب پارکینگ مسقف که در ابتدای دولت تدبیر و امید به‌دلیل مشکلات مالی شریک سازنده با پیشرفت ۶۰ درصد متوقف شده بود، با تلاش شرکت عمران در خرداد ۹۴ با سرمایه ۱۱۸ میلیارد تومان به دست رئیس‌جمهوری افتتاح شد. آیینی تاکید کرد: این طرح عظیم در زمینی به مساحت ۳/ ۵ هکتار با زیربنای ۱۱۵ هزار مترمربع به‌عنوان اثری هنری، یادگار معماری دوره معاصر با احیای ارزش‌های هنرمعماری و شهرسازی ایرانی اسلامی است و با احداث و ایجاد فضاهای خلاقانه و سراهایی به نام مفاخر و مشاهیر هنر در تاریخ ماندگار خواهد بود.

وی تصریح کرد: در دل بازار بزرگ ایرانی ـ اسلامی، مسجد منحصربه‌فرد سلمان فارسی به عنوان مصلای بزرگ شهر اندیشه در زیربنای ۴۳۱۰ مترمربع و حسینیه روباز در همجوار آن با سبک معماری یزدی با زیربنای ۲۸۰ مترمربع با سرمایه ۱۳۰ میلیارد ریال از سوی شرکت عمران اندیشه ساخته شد و به بهره‌برداری رسید. مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه در ادامه گفت: تکمیل ساختمان مسجد امام سجاد (ع) در فاز ۴ اندیشه از دیگر طرح‌های مذهبی بود که از سوی این شرکت در این دوره با زیربنای ۱۲۰۰ مترمربع به بهره‌برداری رسید. آئینی در ادامه گفت: برای تامین فضاهای آموزشی واحدهای مسکونی فاز ۴ اندیشه، شرکت عمران در سال‌جاری اقدام به احداث یک باب مدرسه ۲۰ کلاسه با اعتبار ۳۶ میلیارد ریال کرد که اکنون به پیشرفت ۲۰ درصد رسیده است. وی با اشاره به اینکه این مدرسه مهر سال آینده پذیرش دانش‌آموز خواهد داشت، افزود: ساخت یک باب مدرسه دیگر در فاز ۵ در نزدیکی مجتمع ۸۶۸ واحدی مسکن مهر نیز به‌زودی شروع خواهد شد. وی در ادامه به طرح‌ ساختمان‌های اداری به‌منظور استقرار دستگاه‌های خدمات‌رسان اشاره کرد و افزود: احداث و تحویل ساختمان اداری به دستگاه‌های خدمات‌رسان از دیگر طرح‌هایی است که شرکت عمران به‌منظور رفاه حال شهروندان و ارتقای امنیت آنان اجرا می‌کند.