پرونده مسکن مهر «ری» بسته شد

دنیای اقتصاد - شهرری - روح‌الله حسین‌زاده: با بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و فرهنگی در شهرستان ری، پرونده مسکن مهر این شهرستان نیز بسته شد. طرح ۶۱۲ واحدی مسکن مهر کهریزک در ۳۳ بلوک ساختمانی، طرح ۳۴۴ واحدی مسکن مهر گلحصار در ۱۴ بلوک ساختمانی و کمربندی ۳ و نیم کیلومتری غدیر باقرشهر از توابع شهرستان ری طرح‌هایی بودند که همزمان با دهه فجر به بهره‌برداری رسیدند. کتابخانه و دارالقرآن عطر گل‌محمدی باقرشهر نیز از دیگر طرح‌هایی بودند که با حضور مسوولان افتتاح شدند. علیرضا ایمانخانی، مجری طرح‌های مسکن‌مهر شهرستان ری گفت: طرح مسکن‌مهر آفتاب کهریزک در ۳۳ بلوک ساختمانی با پایه اسکلت‌فلزی بنا شده و واحدها دارای امکاناتی همچون نمای تمام‌سنگ، کف‌سرامیک، سیستم لوله‌کشی پکیج، نرده استیل و آسانسور ۶ نفره می‌باشند.

وی افزود: واحدهای این طرح در متراژهای ۶۹ تا ۸۱ متری و همچنین ۶ متر فضای مشاعی احداث و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. به گفته وی، طراحی بسیار مناسب و بهینه با تامین پارکینگ ۷۵ درصد و همراستا با اجرای تمام مباحث مقررات ملی ساختمان و دارا بودن واحدهای متنوع از لحاظ متراژ (۶۹ تا ۸۱ مترمربع و در ۸ تیپ) از دیگر ویژگی‌های طرح است که توانسته نظر اکثریت اعضا را که از قشرهای مختلف و کم‌درآمد جامعه هستند تامین کند. ایمانخانی ادامه داد: ساخت طرح ۳۴۴ واحدی مسکن مهر گلحصار بخش کهریزک شهرستان ری از سال ۱۳۹۰ آغاز شده بود که پس از رسیدن عملیات ساختمانی آن به مرحله اتمام سفت‌کاری به حال خود رها شده و ۳۴۴ متقاضی آن در بلاتکلیفی به‌سر می‌بردند. وی گفت: مسکن‌مهر لاله‌گلحصار هم در ۱۴ بلوک ساختمانی بتنی احداث شده که دارای امکاناتی همچون آب، برق و گاز اختصاصی است و ساکنان مجتمع از امکانات رفاهی همچون فضای آموزشی، مسجد، مجتمع‌های تجاری و ورزشی برخوردار هستند.

قائم‌مقام وزیر مسکن و شهرسازی در مسکن مهر در مراسم تحویل واحدهای مسکن مهر شهرستان ری گفت: بخش عمده واحدهای مسکونی مهر استان تهران به اتمام رسیده و فقط ۳۰ هزار واحد ناتمام و تعیین تکلیف نشده باقی‌مانده است. احمد اصغری‌مهرآبادی افزود: در تهران در ایام دهه فجر ۱۷ هزار واحد مسکن مهر تکمیل و به متقاضیان واگذار شد. وی گفت: ۴۶۰۰ مسکن مهر سهم بنیادمسکن، ۲۵۰۰ واحد سهم اداره کل راه و شهرسازی و ۱۰هزار واحد هم در شهرهای جدید استان تهران همچون شهر جدید پرند تکمیل و واگذار شد. استاندار تهران نیز در این مراسم گفت: ۸۰۰ طرح دولتی، خصوصی و تعاونی با اعتبار ۴۵هزار میلیارد ریال همزمان با گرامیداشت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی در استان به بهره‌برداری رسیده است. سیدحسین هاشمی با بیان اینکه دولت در سال آینده تمام واحدهای مسکونی مهر را در کشور تعیین‌تکلیف می‌کند، افزود: برخی واحدهای مسکن‌مهر مشکلات جدی داشته یا در محاکم قضایی دارای پرونده هستند که رفع آن زمان می‌برد.

وی با بیان اینکه انسجام مدیریتی در شهرستان ری رمز موفقیت این شهرستان در اتمام طرح مسکن‌مهر بود، افزود: وقتی قوای کشور در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند همه کار به‌خوبی پیش‌رفته و موفقیت‌ها بیشتر می‌شود. فرماندار ویژه شهرستان ری در این مراسم گفت: طرح مسکن مهر به‌رغم اینکه وقت و انرژی زیادی را از مدیریت شهرستان ری گرفت اما خوشبختانه سرانجامی نیک در این شهرستان داشت. هدایت‌الله جمالی‌پور گفت: حل مشکل مسکن‌مهر در شهرستان ری نیازمند یک اقدام جدی و جهادی بود که خوشبختانه با کمک مسوولان و حمایت‌های دستگاه قضایی گره آن باز شد. نماینده تهران، ری، شمیرانات و پردیس در مجلس نیز در این مراسم گفت: مردم ولی‌نعمت انقلاب اسلامی هستند و همه مسوولان باید عمر و جان خود را صرف خدمت به آنان بکنند. محسن علیجانی‌زمانی گفت: تولید مسکن یکی از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی است و خدمت در این مسیر گام بزرگی برای رشد و توسعه کشور است. وی گفت: تاکنون حدود ۸۰۰ هزار واحد مسکن مهر به اتمام رسیده است و این طرح که متعلق به نظام است، باید به سرانجام برسد. مدیرکل بنیادمسکن انقلاب‌اسلامی استان تهران نیز در این مراسم با بیان اینکه اکنون می‌توانیم به‌طور رسمی پایان عملیات مسکن‌مهر در شهرستان ری را اعلام کنیم، افزود: سهم شهرستان ری ۵۵۰۰ واحد بود که با افتتاح این واحدها به پایان رسید. نصرالله دهقانی گفت: به مناسبت دهه فجر ۳۰۰ واحد مسکن مهر نیز در فیروزکوه بهره‌برداری شد.