افتتاح 255 طرح به مناسبت دهه فجر

دنیای اقتصاد - شهرکرد - هیبت‌الله غفاری: استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند فعالیت فولاد چهارمحال و بختیاری گفت: دوران ساخت فاز نخست این طرح به پایان رسیده و به مرحله تولید وارد شده است.قاسم سلیمانی دشتکی در نشستی خبری افزود: براساس وعده رئیس‌جمهوری در سفر هیات دولت به بام ایران مقرر شد که این طرح در سریع‌ترین زمام ممکن به بهره‌برداری برسد. وی گفت: به همین منظور فولاد چهارمحال‌وبختیاری پس از ۱۵ ماه بهره‌برداری و وارد مرحله تولید شد.

سلیمانی دشتکی اظهار کرد: اکنون عده‌ای از کارگران دوران ساخت این طرح درخواست دارند تا در قسمت اداری مشغول به‌کار شوند که مقدور نیست؛ اما می‌توانند در مرحله سازندگی فاز دوم به‌کار گرفته شوند. وی ادامه داد: در صورت ایجاد اختلال در روند فعالیت کارخانه فولاد چهارمحال‌و بختیاری با خاطیان برخورد قانونی صورت می‌گیرد. استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه به تلاش‌های صورت‌گرفته برای احداث راه‌آهن اصفهان - شهرکرد - اهواز اشاره و اظهار کرد: برای اجرای این طرح به‌تازگی سه گروه خارجی از کشورهای ژاپن، چین و کره وارد مذاکره شده‌اند.وی یادآور شد: رئیس‌جمهوری پیگیری جدی برای تسریع در آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن اصفهان - شهرکرد - اهواز دارد.

سلیمانی‌دشتکی اظهار کرد: با بهره‌برداری از این طرح وضعیت اقتصادی و جابه‌جایی بار و مسافر در کشور و چهارمحال و بختیاری متحول می‌شود.وی با اشاره به اقدامات مهم به‌منظور توسعه وضعیت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: برگزاری جشنواره ملی خیران مسکن‌ساز استان به میزبانی تهران باعث تعهد ساخت ۷۱ مدرسه از سوی خیران شد.استاندار خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش و مدیریت ارشد استان نیز به همین اندازه تعهد ساخت فضای آموزشی را تقبل کردند.وی گفت: به همین علت بودجه امسال اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری ۶۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در مدت فعالیت دولت یازدهم تحول بسیار خوبی در فعالیت سیستم آموزش و پرورش استان و به‌ویژه در بخش نقل و انتقالات نیروی انسانی و بومی‌گزینی در مناطق دورافتاده صورت گرفت، تصریح کرد: جهت‌دار شدن سیستم پژوهش دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان و هدایت پژوهش‌ها به سمت و سوی کاربردی شدن و تحقق نیازهای زیرساختی و آینده‌نگری این استان از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در این مدت محسوب می‌شود. وی اظهار کرد: انجام همین پژوهش‌های کاربردی باعث اختصاص ۱۲ میلیارد ریال بودجه فرهنگی به‌منظور افزایش فعالیت‌های فرهنگی در برخی مناطق آلوده استان شد.

سلیمانی‌دشتکی به فعالیت‌های صورت‌گرفته در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و افزود: تاکنون ۳۱۳۰میلیاردریال تسهیلات برای طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان تصویب شده است.استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه به موافقت با احداث سد بهشت‌آباد اشاره و اظهار کرد: البته این موافقت در صورتی است که تراز آورد و برداشت سد، رعایت مسائل زیست محیطی و همچنین جلوگیری از بروز خسارت به این استان و خوزستان مورد توجه قرار گیرد.وی یادآور شد: احداث سد بهشت‌آباد می‌تواند در وضعیت سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی در منطقه اثرگذار باشد.سلیمانی‌دشتکی اظهار کرد: وزارت نیرو باید خسارت‌های واردشده به ساکنان حاشیه تونل و سد کوهرنگ سه را با اولویت مشخص و پرداخت کند.

وی با اشاره به مخالفت جدی مسوولان ارشد استان با طرح تونل گلاب اظهار کرد: برخی مسوولان مربوطه در استان همجوار معتقدند که تونل گلاب لطمه‌ای به رژیم طبیعی زاینده‌رود وارد نمی‌کند. استاندار به طرح‌های تونل سبزکوه و خرسان سه اشاره و خاطرنشان کرد: مشکل خرسان سه در هیات سه نفره هیات دولت برطرف شده اما تونل سبزکوه نیاز به اقدام کارشناسی جدی‌تر دارد. وی با اشاره به فعالیت‌های صورت‌گرفته در حوزه ارتقای وضعیت جاده‌های استان گفت: احداث تونل فارسان - مسجدسلیمان و بازگشایی تونل چری می‌تواند در توسعه ارتباط استان‌های مرکزی کشور با بنادر جنوبی ایران نقش موثری ایفا کند.سلیمانی دشتکی تاکید کرد: هیچ طرحی بدون دریافت مجوزهای قانونی نمی‌تواند به‌کار خود ادامه دهد. وی با اشاره به دو اشتباه در مدیریت شهری مرکز استان طی سال‌های گذشته افزود: احداث فرودگاه بین‌المللی شهرکرد و آغاز عملیات اجرایی برج‌های دوقلو در مرکز استان دو تصمیم اشتباهی بوده که در گذشته گرفته شده است.

استاندار تصریح کرد: مدیریت ارشد استان اکنون به شورای شهر شهرکرد پیشنهاد داده تا طرح برج‌های دوقلو را در همین حد ۱۵ تا ۱۶ طبقه متوقف و بهره‌برداری کند.وی با اشاره به مزایای اجرای طرح تحول سلامت و توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی در دولت یازدهم اعلام کرد: مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد باید به‌منظور دریافت تجهیزات فیزیکی و داروی مورد نیاز استان تلاش بیشتری کنند.سلیمانی دشتکی به حادثه اخیر پلاسکو و شهادت تعدادی از آتش‌نشانان در این واقعه دلخراش اشاره و اضافه کرد: آموزش استفاده از کپسول‌های آتش‌نشانی در دستگاه‌های اجرایی باید در دستور کار مسوولان قرار بگیرد.سلیمانی دشتکی در ادامه به بهره‌برداری از ۲۵۵ طرح در چهارمحال و بختیاری به مناسبت دهه فجر اشاره کرد و گفت: برای افتتاح این طرح‌ها ۳۱۷۱ میلیارد ریال هزینه شده است.وی یادآور شد: از این تعداد ۱۲ طرح مسکن مهر، ۱۲ طرح گردشگری، هشت طرح آموزشی، ۱۴ طرح صنعتی، یک طرح ورزشی، ۱۶ فضای اداری، ۱۲۸ طرح زیرساختی، ۶ طرح شیلات، ۱۰ طرح کشاورزی، ۱۱ طرح دامپروری، ۲۳ طرح بهداشتی و درمانی و ۷ طرح خدماتی است.

استاندار گفت: به این منظور در بخش طرح‌های عمرانی بخش مسکن مهر و روستایی ۳۰۰ واحد مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت در شهرهای شهرکرد، بروجن، فارسان و فرخشهر از سوی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری و ۲۸۷ واحد مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر از سوی اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به بهره‌برداری رسید. وی اظهار کرد: همچنین به مناسبت دهه فجر امسال ۴۳ طرح با برآورد اعتبار ۲۱۲۳۵میلیاردریال کلنگ زنی شد. وی گفت: بهره‌برداری از پست ۴۰۰کیلو ولت برق لردگان با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال، ۲۰ کیلومتر چهار خطه شهرکرد - لردگان با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال، بیمارستان‌های مالخلیفه و چلگرد با اعتبار ۲۷۰میلیارد ریال، طرح‌های مجتمع آبرسانی روستایی، افتتاح سالن‌های مدیریت بحران، بهره‌برداری از سیستم آبیاری نوین، خانه‌های بهداشت روستایی، پایگاه‌های امداد و نجات، طرح‌های آبزی‌پروری به‌ویژه در کارون از مهم‌ترین طرح‌های افتتاح‌شده در استان به مناسبت دهه فجر امسال بوده است.