دنیای اقتصاد - اهواز - محمد علاف‌پور: مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران گفت: سکوی گازی فاز ۱۹ پارس جنوبی همزمان با دهه فجر از یارد تاسیسات دریایی خرمشهر بارگیری شده و تا اوایل اسفند در دریا نصب می‌شود.

ابوالقاسم رحمانی با بیان اینکه سکوی فاز ۱۹ پارس جنوبی تا پایان سال جاری نصب و بهره‌برداری می‌شود، گفت: با نصب سکوی فاز ۱۹ پارس جنوبی روزانه ۵۰۰ میلیون فوت گاز استحصال می‌شود. وی وزن سکوی فاز ۱۹ پارس جنوبی را ۱۵۰۰ تن اعلام کرد و گفت: این سکو با هزینه ۱۵۰ میلیون دلار به دست متخصصان داخلی در شرکت تاسیسات دریایی خرمشهر ساخته شد. رحمانی با بیان اینکه یارد اصلی و مرکز فعالیت شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی درخرمشهر قرار دارد، گفت:خرمشهر به لحاظ سوق الجیشی و شرایط محیطی و آب و هوایی منطقه بهترین موقعیت برای ساخت سکوهای نفتی و گازی را دارد.

رحمانی سکوسازی را از اقدامات اشتغالزا در منطقه دانست و گفت: علاوه‌بر چهار هزار نفر اشتغال در کار سکوسازی و کارخانه کوتنینگ که قبلا در این منطقه فعال بود بیش از ۵۰۰ نفر مشغول به‌کار بوده‌اند از این رو بنا داریم که از سال آینده سکوسازی را مجدد آغاز کنیم. مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران اضافه کرد: سال آینده دو سکوی طرح فروزان در خرمشهر ساخته می‌شود که سکوی طرح فروزان به وزن ۷۵۰۰ تن که برای ساخت به کره منتقل شده بود، با پیشرفت ۳۰ درصد و یک سکوی مسکونی دیگر نیز به وزن سه هزار تنی قرار است به شرکت تاسیسات دریایی در خرمشهر منتقل شود. مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران در ادامه اظهار کرد: در سال‌جاری ۲۲ حلقه چاه با پیشرفت ۳۷ درصد در فاز ۱۴ پارس جنوبی آغاز شده و عملیات اجرایی خط لوله فاز ۱۷ نیز به مناسبت دهه فجر آغاز می‌شود.