افزایش مصرف سی ان جی در کرمانشاه

دنیای اقتصاد- کرمانشاه- الهام اکبری: مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کرمانشاه از افزایش ۸ درصدی مصرف سی ان جی در ۹ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.سیدرمضان هاشمی از مصرف ۳۵۰ میلیون و ۸۵۱ هزار لیتر بنزین در ۹ ماه سپری شده از سال جاری خبر داد و گفت: این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲ درصد افزایش داشته است.وی اظهار کرد: از ابتدای سال تا پایان آذر بیش از ۹۳ میلیون لیتر نفت سفید نیز مصرف شده که عمدتا در مناطق روستایی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مقدار مصرف نفت سفید در استان طی ۹ ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد کاهش نشان می‌دهد. هاشمی همچنین به مصرف ۵۰۹میلیون و ۷۱۰ هزار لیتر نفت گاز با احتساب نیروگاه‌های استان اشاره و اظهار کرد: مصرف این محصول بدون احتساب نیروگاه‌ها ۴۵۰ میلیون و ۴۲۰ هزار لیتر بوده است. مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان در زمینه مصرف نفت کوره نیز گفت: با احتساب نیروگاه‌های استان در مدت یاد شده بیش از ۲۳۴ میلیون لیتر مصرف داشته‌ایم که این رقم بدون احتساب نیروگاه‌ها به بیش از ۱۹ میلیون لیتر می‌رسد. وی همچنین با اشاره به وجود ۷۳ جایگاه عرضه گاز سی ان جی در استان، از مصرف ۱۲۸ میلیون و ۶۳۵ هزار و ۴۶۳ کیلوگرم گاز طبیعی در ۹ ماه سپری شده از سال خبر داد و گفت: این میزان مصرف در مقایسه با سال گذشته هشت درصد افزایش نشان می‌دهد. هاشمی، تعداد جایگاه‌های عرضه بنزین در استان را نیز ۱۰۹ باب اعلام کرد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کرمانشاه درباره جایگاه عرضه بنزین در پایانه مرزی پرویزخان نیز گفت: از ابتدای سال تا پایان آذر، ۹ میلیون و ۳۵۱ هزار لیتر بنزین به کامیون‌های عراقی به ازای هر لیتر ۱۲ هزار و ۵۰۰ ریال فروخته شده است.وی مبلغ حاصل از فروش این مقدار بنزین از جایگاه پایانه مرزی پرویزخان را ۱۰۲ میلیارد و ۵۶۶ میلیون و ۱۳۸ هزار ریال اعلام کرد.هاشمی همچنین از توزیع ۳۶۷ هزار و ۵۰۰ لیتر نفت سفید به عشایر کوچ رو استان همزمان با فرا رسیدن فصل سرما خبر داد و گفت: تعداد خانواده‌های عشایری به ۱۰۶۸خانوار می‌رسد.وی در پایان از به عمل آمدن ۸۱۲۰ مورد آزمایش کنترل کمی و ۳۸ هزار و ۴۴۰ مورد آزمایش کنترل کیفی از جایگاه‌های عرضه سوخت در استان طی ۹ماه ابتدای امسال خبر داد. هاشمی در ادامه با اشاره به وجود ۵۴۰ فروشندگی نفت سفید در استان اظهار کرد: اکنون ۱۰۷ هزار خانوار در استان نفت سفید مصرف می‌کنند.

وی با بیان اینکه در زمینه نفت سفید مصرف‌کننده عمده نیز در استان دارد، گفت: هر مصرف‌کننده که بیش از ۶ هزار لیتر در ماه نفت سفید مصرف کند جزو مصرف‌کننده عمده محسوب می‌شود که با این حساب ۷۰۰تا ۸۰۰ مصرف‌کننده عمده در استان داریم.مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه افزود: همچنین ۳۲ هزار مصرف‌کننده خرد نفت سفید همچون ادوات کشاورزی نیز در استان فعال هستند.مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه با بیان اینکه مشکلی به لحاظ تامین نفت سفید در فصل سرما در استان وجود ندارد، گفت: در سال جاری تاکنون چهار کالابرگ نفت سفید در مجموع به میزان ۱۱۰۰ لیتر برای هر خانوار اعلام شده است و دو تا سه کالابرگ دیگر نیز به میزان ۹۰۰ لیتر برای هر خانوار تا پایان سال اعلام خواهد شد.وی سرانه هر خانوار را در بحث نفت سفید ۲هزار لیتر اعلام کرد و افزود: در شرایط سرمای شدید کالابرگ فوق‌العاده نیز توزیع می‌شود.