حضور زنان توانمند کرمانشاه در جشنواره «زن، خانواده و رسانه»

دنیای اقتصاد - کرمانشاه - احسان اکبری: برای نخستین‌بار جشنواره‌ای در کشور به اسم زن، خانواده و رسانه برگزار شد تا زنان بتوانند توانایی‌های خود در اجتماع و خانواده را با زبان رسانه به گوش کشور برسانند. زنان توانمند در عرصه‌های مختلف از سراسر ایران در این جشنواره حاضر شدند و کرمانشاه نیز با تیمی توانمند از زنان در این جشنواره حضور یافت.

سرپرست نمایندگی روزنامه «دنیای اقتصاد» در استان کرمانشاه که ریاست هیات گلف این استان را بر عهده دارد و در کارآفرینی و اشتغال به‌عنوان رئیس هیات‌مدیره یک تعاونی شیلات خدمات ارزشمندی ارائه کرده است به‌عنوان نمونه‌ای از زنان موفق کرمانشاه در این جشنواره حاضر شد. الهام اکبری در حاشیه این همایش با اشاره به گسترش اطلاع‌رسانی به‌ویژه از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی در دنیای کنونی، گفت: رسانه‌ها موثرترین راه برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زنان در جامعه امروز هستند. وی با بیان اینکه دیگر در دنیای امروز فعالیت زنان محدود نیست و می‌توان حضور گسترده زنان را در عین حفظ نقشی که در خانواده دارند، در تمام عرصه‌ها دید، اظهار کرد: باید به کمک رسانه‌ها نشان داد که زنان نیز همپای مردان در امور مختلف شرکت دارند، حتی این روزها حضور زنان در تصدی‌های دولتی نیز قابل توجه است. به گفته این بانوی کارآفرین، حضور گسترده زنان در جامعه و در کرمانشاه نیز بسیار قابل توجه است و زنان کرمانشاهی نیز بیش از پیش در عرصه‌های مختلف دیده می‌شوند.

اکبری با بیان اینکه سهم زنان در رسانه‌های کرمانشاه بسیار قابل توجه است و بخش زیادی از اعضای تحریریه‌های نشریات کرمانشاه زن هستند، افزود: زنان کرمانشاه در ورزش، ایجاد شغل برای دیگران، فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی نیز حضور دارند. وی معتقد است، حال که زنان با تلاش فراوان و به‌رغم فراهم بودن همه شرایط توانسته‌اند این‌گونه خوش بدرخشند، رسانه‌ها نیز وظیفه دارند توانمندی‌های زنان را بازگو کنند و از این طریق به تشویق فعالیت‌های آنها بپردازند. سرپرست نمایندگی روزنامه «دنیای اقتصاد» در کرمانشاه، این روزنامه را پیشگام در زمینه معرفی توانمندی‌های زنان دانست و افزود: هر هفته یک بانوی موفق کرمانشاهی را به دفتر روزنامه دعوت می‌کنیم و چند و چون فعالیت‌های وی را برای مردم بازگو می‌کنیم تا الگویی برای سایر بانوان باشد. اکبری از نقش مهم زنان رسانه‌ای کرمانشاه نیز یاد کرد و افزود: آمارها نشان می‌دهد که سهم زنان در فعالیت‌های خبری و رسانه‌ای کرمانشاه بسیار گسترده شده و این یک مزیت بالقوه برای معرفی ظرفیت‌های زنان کرمانشاه است. اکبری اظهار امیدواری کرد: با حمایت مدیرکل زنان و خانواده استانداری نگاه جامعه به حوزه زنان و توانمندی‌های آنان در عرصه فعالیت‌های اجتماعی تغییر کند و شرایط بیش از پیش برای حضور زنان کرمانشاهی در جامعه مهیا شود.