دنیای اقتصاد - بندرعباس - جمیله دبیری‌نیا: ۳۵۰ فقره اسناد و املاک با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشور به مردم محله نایبند جنوبی بندرعباس اهدا شد.محمد سعیدی‌کیا، رئیس بنیاد مستضعفان کشور از واگذاری ۳۵۰ ملک مسکونی به ساکنان نایبند جنوبی بندرعباس خبر داد و گفت: متراژ تقریبی اراضی واگذار شده حدود ۲۰ هزار مترمربع و ارزش آن بیش از ۸۰ میلیارد ریال برآورد و با هدف تقویت توان اقتصادی خانواده‌های ساکن در این محله و به‌صورت رایگان به واجدان شرایط اهدا شد. وی اظهار کرد: در قالب طرح حمایتی اهدای اسناد، در این مرحله تعداد ۳۵۰ فقره سند واگذاری اراضی تصرفی محله نایبند جنوبی بندرعباس با عنوان هدیه مقام معظم رهبری به واجدان شرایط اهدا شد.

وی با بیان اینکه در کل کشور ۳۳ هزار فقره سند واگذاری اراضی تصرفی در کشور با عنوان هدیه مقام معظم رهبری به واجدان شرایط اهدا شد، افزود: در مجموع تعداد ۳۳ هزار فقره قرارداد واگذاری در متراژ ۱۴۰۰ هکتار و ارزش ۴۳۰ میلیارد تومان در کشور به اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه واگذار شده است. سعیدی‌کیا در ادامه گفت: در هرمزگان با همکاری بانک سینا و بنیاد علوی ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های اشتغالزایی به ویژه کارآفرینان در روستا پیش‌بینی شده که سهم هر طرح ۲میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. رئیس بنیاد مستضعفان تصریح کرد: اکنون مراحل ۱۲طرح مصوب و انعقاد ۵ طرح اشتغالزایی در استان به پایان رسیده و طرح‌ها براساس تقاضای افراد قابل افزایش است.

سعیدی‌کیا اضافه کرد: به منظور توجه به محرومان و نیازمندان هم اسناد ۳۵۰ مورد املاک سهم این بنیاد در ۱/ ۸ هکتار تقدیم مردم محله نایبند جنوبی شد. وی خاطرنشان کرد: واگذاری این املاک به ارزش هشت میلیارد تومان بنا به درخواست مردم این منطقه بوده که بنیاد ۲ دانگ سهم خود را به اقشار کم درآمد که توان پرداخت بهای آن را نداشتند، واگذار کرد. سعیدی‌کیا گفت: تعهد بنیاد مستضعفان برای سال آینده ۲۰ هزار سند دیگر خواهد بود.