بهر‏ه‏مندی کشاورزان کردستانی از یارانه بازپرداخت بدهی تسهیلات

دنیای اقتصاد - سنندج - اسرین مقصودی: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان گفت: باید تلاش کنیم تا حداکثر کشاورزانی که از حوادث غیرمترقبه همچون خشکسالی خسارت دیده‌اند و بابت تسهیلات سال ۹۴ به بانک‌ها بدهکار هستند از یارانه بازپرداخت بدهی تسهیلات بهره‌مند شوند.

حسین فیروزی در جلسه‌ای که برای پیگیری استمهال ۳ ساله بدهی‌های کشاورزان خسارت‌دیده (موضوع بند (د) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۹۴) برگزار شد، تاکید کرد: باید نهایت تلاش خود را به‌کار بگیریم تا بتوانیم ثابت کنیم که کردستان ظرفیت بهره‌مندی از یارانه سود و استمهال تسهیلات را دارد. وی با استناد به مکاتبات صورت گرفته میان استانداری کردستان و دستگاه‌های ذی‌ربط در مرکز، به تلاش‌های انجام شده به‌منظور بهره‌مندی هرچه بیشتر کشاورزان بدهکار استان از این یارانه اشاره و اظهار کرد: طی نامه‌ای با امضای استاندار خطاب به مدیران شعب بانک‌های استان اعلام شده تا در تحقق این موضوع، مطابق دستورالعمل ابلاغی به آنها اقدام کنند.

فیروزی در ادامه با یادآوری اینکه، حدود ۱۱ هزار نفر بهره‌بردار کشاورزی استان در سال ۹۴ از بانک‌های عامل تسهیلات دریافت کرده‌اند و اکنون مشمول این قانون می‌شوند، افزود: با احتساب خانواده‌های آنها اهمیت تلاش برای جذب هرچه بیشتر تسهیلات و کمک به این خانوارها افزایش می‌یابد. در بند (د) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۳۹۴ مقرر شد، سود استمهال تسهیلات کشاورزان بدهکار بانک‌ها، از سوی دولت تامین و بانک‌های عامل در این زمینه اقدام کنند.در این جلسه مقرر شد؛ گروه کاری پیگیری استمهال سه ساله بدهی‌های کشاورزان خسارت دیده (موضوع بند د تبصره قانون بودجه ۹۴) تا حصول نتیجه، فعال باشد.