دنیای اقتصاد - اردبیل - مهدی حسین‌نژاد: مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اردبیل گفت:‌ در حمایت از ازدواج آسان جوانان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان برای ۲۰۴ نفر از مزدوجان بیش از ۲۱ میلیارد ریال وام ازدواج پرداخت کرده است.عقیل وکیلی در آستانه سالروز تاسیس بانک قرض‌الحسنه و نهمین سال فعالیت این بانک افزود: در حالی آغاز دهمین سال فعالیت بانک مهر ایران در استان اردبیل را ما نیز همچون سایر استان‌ها جشن می‌گیریم که در حدود یک‌دهه فعالیت بانک قرض‌الحسنه مهر ایرانیان، استان اردبیل فعالیت چشمگیری را با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه داشته است.

وی با بیان اینکه اکنون این بانک در کنار سایر بانک‌ها خدمات الکترونیک را با اتصال به سیستم شتاب، پایانه‌های فروش، موبایل بانک و صدور کارت‌های هدیه ارائه می‌کند، اظهار کرد: در حفظ سرمایه اولیه و رفع نیاز مردم ورود پیدا کردیم به‌طوری که منابع خودمان را به ۵۰ هزار میلیارد ریال افزایش دادیم که ۴۸ میلیارد ریال آن تسهیلات پرداختی به عموم مردم است.مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اردبیل به فعالیت این بانک در استان با ۱۴ شعبه فعال اشاره کرد و ادامه داد: به غیر از سرعین و نیر، در تمام شهرهای استان بانک قرض‌الحسنه مهر فعالیت می‌کند به‌طوری که هفت شعبه در اردبیل به مردم ارائه خدمات می‌کنند. وکیلی از پرداخت ۸۲۰ میلیارد ریال منابع قرض‌الحسنه به عموم مردم خبر داد و اضافه کرد: در هشت ماه امسال در ۱۴ شعبه ۵۳۰۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به رقم ۴۳۰ میلیارد ریال پرداخت شده که با رشد پرداخت تسهیلات روبه‌رو هستیم.

وی اظهار کرد: در قالب طرح‌های تکلیفی نهادهایی همچون کمیته امداد و بهزیستی را در پرداخت تسهیلات یاری می‌کنیم به‌طوری که در سال مزین به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ۴۰ درصد منابع این بانک رشد پیدا کرده و جزو پنج استان برتر کشور هستیم. وکیلی تصریح کرد: علاقه‌مند به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به جوانان جویای کار و همچنین مزدوجین هستیم و در قالب طرح‌های جدید تلاش می‌کنیم تا از خیران و مشتریان واقعی این بانک حمایت‌های لازم را داشته باشیم.

وی با دعوت از موسسات و مراکز دولتی، غیردولتی و خیران برای تمرکز حساب خود در این بانک در بهره‌مندی از تسهیلات قرض‌الحسنه گفت: تا سقف ۳۰ میلیون تومان و با بازپرداخت سه ساله آماده پرداخت تسهیلات برای اقشار مختلف مردم هستیم و نسبت به جذب منابع عموم مردم اعم از کسبه‌، بازاریان، روستاییان، دستگاه‌های دولتی، خیرین و نیکوکاران بدون محدودیت اعلام آمادگی می‌کنیم. وکیلی از فعال بودن ۱۹ دستگاه باجه خدمات الکترونیک بانک قرض‌الحسنه مهر در استان و ۱۲۰۰ دستگاه پست خبر داد و افزود: در صورت مساعد بودن شرایط با اخذ مجوز از بانک مرکزی، دو شعبه خود را در نیر و سرعین و شعبه‌های جدیدمان را در شهر اردبیل توسعه می‌دهیم.