دنیای اقتصاد - قزوین - مهرداد نوری: مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: اجرای طرح‌های گازرسانی به ۱۴۶ روستای استان قزوین با جدیت در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود با گازدار شدن این روستاها، ۱۱۳۸۷ خانوار روستایی از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

اسماعیل مفردبوشهری اظهار کرد: اکنون در چند منطقه استان همچون آوج، الموت و طارم طرح‌های مختلف گازرسانی در حال اجرا است که با نهایی شدن آنها گام بزرگی در گازدار شدن روستاهای استان برداشته خواهد شد. وی هزینه پیش‌بینی شده برای اجرای طرح‌های یاد شده را ۱۱۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده امید است از تعداد ۱۴۶روستای موردنظر ۶۰ روستا حداکثر تا پایان امسال به شبکه سراسری گاز متصل شوند و بقیه در سال ۹۶ گازدار شوند.

بوشهری در ادامه افزود: اکنون ۳۳۳ روستا در استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند که شامل ۷۶ درصد خانوارهای روستایی استان هستند. وی تعداد روستاهای گازدار شده از زمان تاسیس شرکت گاز استان تا ابتدای سال ۹۵ را ۳۱۰ روستا اعلام کرد و افزود: با توجه به ۲۳ روستایی که در هفته دولت امسال گازدار شده‌اند و گازرسانی به ۱۴۶ روستایی که تا پایان سال ۹۵ و ۹۶ به شبکه سراسری گاز متصل خواهند شد، در مجموع طی این دو سال ۱۶۹ روستای استان گازدار می‌شوند.