دنیای اقتصاد- اهواز- محمد علاف‌پور: رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان گفت: در ۲۰ روز گذشته حدود ۳۳ هزار نفر به بیمارستان صحرایی دانشکده علوم پزشکی آبادان مستقر در مرز شلمچه مراجعه کرده‌اند. علیرضا آموزنده با اشاره به خدمات و تلاش‌های شبانه‌روزی تلاشگران عرصه سلامت در مرز شلمچه اظهار کرد: توزیع رایگان دارو، مشاوره مامایی، معاینه پزشک، بستری موقت و خدمات پرستاری از خدمات قابل ارائه در مدت یادشده به زائران اربعین حسینی در شلمچه بود.

وی دیدار از مواکب، استراحتگاه‌ها، فضاهای توزیع جمعی غذا، سرویس‌های بهداشتی، توزیع مستمر بروشورهای آموزشی، ارائه آموزش‌های فردی و گروهی و کلرزنی آب را از دیگر خدمات ارائه شده توسط دانشکده علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه و در حوزه بهداشت دانست. رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان در ادامه با اشاره به خرید ۲۴۰ میلیون تومان دارو به‌منظور ارائه رایگان به زائران اربعین حسینی، این داروها را شامل داروهای عمومی، سرماخوردگی، آنتی‌هیستامین‌ها، آنتی‌بیوتیک‌ها، داروهای فشار خون و بیماران دیابتی و انواع سرم‌های تزریقی اعلام کرد.

آموزنده با بیان اینکه داروی خریداری شده برای بیمارستان صحرایی و درمانگاه موقت دانشکده علوم پزشکی آبادان در اربعین امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، اظهار کرد: در مدت یاد شده ۶ هزار نفر در درمانگاه صحرایی دانشکده علوم پزشکی آبادان به صورت موقت بستری‌ شده و پس از درمان به پیاده‌روی خود ادامه دادند. وی تصریح کرد: بنا به تشخیص پزشک مستقر در بیمارستان صحرایی دانشکده علوم پزشکی آبادان، ۱۷۶ نفر از مراجعان به بیمارستان ولیعصر خرمشهر منتقل شدند. آموزنده، تعداد تصادفات حادث شده در محدوده تردد زئران را ۲۰ مورد اعلام کرد. رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان از ارائه ۶۸۰ مورد خدمات درمانی به بیماران دیابتی، ۱۱۸۷ مورد خدمات درمانی به افراد دارای مشکل فشار خون و حدود ۲ هزار مورد مشاوره و خدمات مامایی به‌عنوان خدمات ارائه شده تیم سلامت دانشکده علوم پزشکی آبادان در این مدت در مرز شلمچه نام برد.رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان همچنین با اشاره به استقرار سه دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرز شلمچه اظهار کرد: ۳۰ دستگاه آمبولانس‌ آماده‌باش نیز به صورت مستمر در این نقطه مرزی حضور داشتند.