مسیر اردبیل به گیلان‌کوتاه می‌شود

دنیای اقتصاد- اردبیل- مهدی حسین‌نژاد: مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل از آغاز عملیات اتصال اردبیل به گیلان با احداث راه اصلی ۶۵کیلومتری خبر داد.به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی اردبیل، خلیل محبت‌خواه با اشاره به ساخته شدن ۱۰ کیلومتر از راه اصلی اتصال اردبیل به گیلان اظهار کرد: تا یک ماه دیگر ساخت راه اصلی به طول ۶۵ کیلومتر از شهر «شال‌ماجوران» خلخال تا ماسوله آغاز می‌شود که اعتبار مورد نیاز برای این طرح ۸۰ میلیارد تومان است. وی افزود: در صورت جذب این اعتبار این راه در مدت دو سال به بهره‌برداری رسیده و استان از طریق شهرستان خلخال به گیلان متصل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل با یادآوری اینکه سال گذشته ۳۰ کیلومتر راه اصلی در استان احداث شده است، گفت: طی یک سال گذشته توانستیم حدود ۱۳۰ کیلومتر از راه‌های اصلی را بهسازی، ۱۳۰ کیلومتر روکش آسفالت و ۴۲۵ کیلومتر لکه‌گیری انجام دهیم.محبت‌خواه با اشاره به تلفات جاده‌ای در استان اظهار کرد: در سال ۹۴ با کاهش ۱۵درصدی تلفات جاده‌ای توانستیم رتبه اول را در کشور اخذ کنیم.

وی با بیان اینکه در استان ۴۸ نقطه حادثه‌خیز وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد ۲۲ نقطه رفع حادثه شده و ۲۶ نقطه دیگر در حال رفع است که برای کل نقاط به ۸۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل اظهار کرد: در استان ۱۳۱ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی، ۲۵۹۳ کیلومتر راه آسفالت روستایی، ۱۱۳۳کیلومتر راه روستایی شوسه و ۱۰۴۲کیلومتر راه روستایی خاکی داریم.محبت‌خواه ادامه داد: اولویت اصلی ما ارتقای راه‌های استان و احداث آزادراه است که باید در چهار محور ورودی اردبیل از طرف سراب به اردبیل و اردبیل به آستارا آزادراه داشته باشیم.وی یادآور شد: در بسیاری از روزهای سال تونل گردنه حیران یکطرفه می‌شود و در روزهایی از فصل تابستان ورود به داخل سرعین ممنوع می‌شود که این به‌دلیل نبود آزادراه در استان است. مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: بهتر است در استان‌هایی همچون اردبیل که سردسیر هستند و فصل کاری محدودی دارند سال مالی و زمان تخصیص اعتبار و موافقت‌نامه زمستان باشد تا بتوانیم از فصل بهار برای شروع طرح استفاده کنیم.