دنیای اقتصاد - کرمانشاه - الهام اکبری: مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی داریم و با این وجود طرح‌های عمرانی در استان در حال انجام است.عبدالله بهادری اظهار کرد: کرمانشاه در زمینه به‌کارگیری نیروی انسانی و ماشین‌آلات راهسازی ۹۰ درصد عملکرد مثبت داشته و این عملکرد مربوط به بخش راهداری و واگذاری طرح‌ها و قراردادهای این حوزه بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه حوزه راهداری تا ۱۵ روز آینده در قالب اداره‌کل فعالیت خود را به‌صورت مستقل آغاز می‌کند، اظهار کرد: ۱۷۶ کیلومتر آسفالت سال گذشته از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری و ۸۵ کیلومتر آسفالت جاده‌ای طی ۶ ماه نخست سال‌جاری در استان کرمانشاه انجام شده است. وی از انجام آسفالت ۴۵ کیلومتر جاده تا چند هفته آینده در کرمانشاه خبر داد و متذکر شد: استان در مورد آسفالت راه‌های روستایی از متوسط کشوری عملکرد بالاتری دارد که شهرستان‌های قصرشیرین و اسلام‌آباد غرب دارای بیشترین عملکرد و شهرستان‌های ثلاث‌باباجانی و روانسر دارای کمترین عملکرد بوده‌اند.

بهادری با تاکید بر اینکه پیگیری‌های خوبی در سطح کشوری برای انجام اقدامات مناسب در حوزه راه‌های اصلی و فرعی انجام شده است، اظهار کرد: تعریض محور مواصلاتی اسلام‌آباد غرب به پل‌دختر از اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری است که انجام می‌شود. وی از تکمیل بزرگراه کربلا از کرمانشاه به شهرستان سرپل‌ذهاب تا پایان سال‌جاری خبر داد و یادآور شد: پیمانکار دوم محور بیاشوش به جوانرود مشخص شده است و محورهای قزان‌چی به روانسر، بیستون به هرسین و سنقروکلیایی به کامیاران نیز در حال اجرا است.مدیرکل راه و شهرسازی استان به اجرای ۱۴ طرح فنی و اجرایی در حوزه ساختمان‌های اداری در استان اشاره کرد و ادامه داد: روکش آسفالت برخی از محورهای مواصلاتی اجرا شده و ایمن‌سازی آن انجام می‌گیرد. مدیرکل راه و شهرسازی استان پیگیری برای تخصیص سریع‌تر اعتبارات را مهم‌ترین عامل تسریع اجرای پروژه‌های در حال ساخت استان کرمانشاه اعلام کرد و متذکر شد: ساخت و توسعه عملیات بزرگراه کربلا از پیشرفت ۶۰ درصدی برخوردار است.