ساری- خبرنگار دنیای‌اقتصاد: فرودگاه بین‌المللی رامسر به وسعت یک‌صد هکتار با هدف توسعه عملیات فرودگاهی و آوردن پروازهای خارجی به منظور رونق گردشگری و توریست استان مازندران به بخش‌خصوصی واگذار شد. سعید چلندر، مدیرکل فرودگاه‌های استان در این باره افزود: فرودگاه رامسر در سال ۴۳ با کاربری محدود راه‌اندازی شد و در سال‌جاری با توجه به مطالعات انجام شده توسط شرکت فرودگاه‌های کشور و افزودن زمین‌های نهاد ریاست جمهوری، مجتمع ملاصدرا و زمین‌های بخش‌خصوصی به منظور توسعه طرح در زمینی به وسعت یک‌صد هکتار به بخش‌خصوصی ایرانی واگذار شد.

وی افزود: مطالعات فاز یک و دو طرح توسعه فرودگاه شامل ساخت باند به طول ۲۷۰۰متر و ساخت ترمینال به مساحت ۱۰هزار متر مربع انجام و برای اجرا به بخش‌خصوصی ابلاغ شده است.

وی هزینه اجرای طرح را ۲۵۰میلیارد ریال اعلام کرد که توسط بخش‌خصوصی و با هدف توسعه فرودگاه و راه‌اندازی پروازهای خارجی به منظور رونق گردشگری و توریست در استان مازندران سرمایه‌گذاری خواهد شد.

چلندر متذکر شد: در صورت راه‌اندازی طرح، این فرودگاه با توان و ظرفیت نامحدود در پذیرش پروازهای داخلی و خارجی تحولی عظیم را در خدمات فرودگاهی استان به وجود خواهد آورد.