گروه استان‌ها - مدیرعامل سازمان توسعه برق ایران از راه‌اندازی چهارمین واحد نیروگاه خصوصی فردوسی خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ واحد نیروگاهی با ظرفیت بیش از یک هزار و ۲۶۰ مگاوات، توسط بخش خصوصی وارد مدار شبکه برق سراسری کشور شد. به‌گزارش روابط عمومی سازمان توسعه برق ایران، محمد بهزاد با اشاره به اینکه نیروگاه خصوصی فردوسی در شش واحد ۱۵۹ مگاواتی در حال ساخت است، افزود: این نیروگاه به روش (B.O.O) و توسط بخش غیردولتی ساخته می‌شود. وی مجموع ظرفیت این نیروگاه را پس از راه‌اندازی هر شش واحد آن نزدیک به یک هزار مگاوات عنوان کرد و یادآور شد: هر چهار واحد نیروگاه خصوصی فردوسی در سال جاری با شبکه سراسری برق کشور موازی شده است.

بهزاد، نیاز استان خراسان را به برق رو به رشد عنوان و تصریح کرد: در پاسخ به این نیاز روز افزون مصرف برق منطقه که ناشی از گسترش صنایع، توسعه کشاورزی و مصارف عمومی و خانگی است، ساخت نیروگاه خصوصی فردوسی در این منطقه لازم به نظر می‌رسید که با برنامه‌ریزی صورت گرفته این مهم تاکنون به خوبی پیش رفته است. مدیرعامل سازمان توسعه برق ایران از واحد چهارم نیروگاه خصوصی فردوسی به عنوان نهمین واحد نیروگاهی یاد کرد که در سال‌جاری و توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده است.

بهزاد افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار واحد نیروگاهی در نیروگاه خصوصی فردوسی، دو واحد در نیروگاه کهنوج، دو واحد در نیروگاه عسلویه و یک واحد نیز در نیروگاه رودشور با شبکه سراسری برق کشور موازی شده است.