دنیای اقتصاد- اصفهان- آرزو کریمی‌مقدم: سفیر سنگاپور در ایران مبادلات تجاری بین ایران و سنگاپور را در سال ۲۰۱۱ بیش از ۵/۶ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: این عدد در سال ۲۰۱۲ به ۱/۲ میلیارد رسیده است که محدودیت‌های بین‌المللی از جمله عوامل موثر در کاهش مبادلات دو کشور بوده است. چیو تای سو در دیدار با رییس اتاق اصفهان مشکلات بانکی را از جمله مهم‌ترین موانع پیش روی توسعه روابط اقتصادی دو کشور برشمرد و گفت: در صورت برداشتن این محدودیت‌ها‌، مبادلات تجاری دو کشور بسیار متفاوت از عدد کنونی خواهد بود.

وی از تنظیم یادداشت تفاهم بین موزه ملی ایران و موزه آسیایی سنگاپور به منظور مبادلات فرهنگی خبر داد و گفت: اصفهان با دارا بودن پیشینه فرهنگی تاریخی می‌تواند محور موثری در توسعه این روابط فرهنگی و اقتصادی داشته باشد.

سفیر سنگاپور در ایران گفت: وجود آثار تاریخی و طبیعت زیبای اصفهان می‌تواند گردشگران سنگاپوری را به خود جذب کند و اصفهان به عنوان محور توسعه صنعت توریسم ایران با سنگاپور تلقی شود.

خسرو کسائیان، رییس اتاق اصفهان نیز از آمادگی فعالان اقتصادی استان در توسعه روابط با سنگاپور در زمینه‌های مختلف خبر داد و گفت: برطرف شدن مسائل و مشکلات بانکی می‌تواند به توسعه روابط دو کشور کمک کند.