دنیای اقتصاد - بندرعباس: شرکت فولاد هرمزگان در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی با فراهم‌سازی ۵۵۳ فرصت شغلی توانسته است بیشترین میزان اشتغال را بین ۲۰۰ شرکت مستقر در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس ایجاد کند. مشاور مدیرعامل و مدیر واحد کار و خدمات منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با اعلام این خبر گفت: شرکت فولاد هرمزگان در سال ۸۹ نیز با ۸۶۴ نفر، بالاترین رتبه و در سال ۹۰ با ۴۹۰ نفر رتبه دوم اشتغالزایی را به دست آورده بود.

جهانگیر بشکار با بیان اینکه نیاز شرکت‌های صنعتی نیروی انسانی متخصص و ماهر است، اظهار کرد: از نظر تحصیلات در سال ۹۰، زیر دیپلم ۶۲۶ نفر، دیپلم ۷۰۷نفر، فوق دیپلم ۷۹ نفر و لیسانس ۹۸ نفر و در مجموع ۱۵۱۰ نفر جذب شدند، در صورتی که میزان اشتغال تعهد شده ۱۲۰۰ نفر بود.

وی اعلام کرد: در سال گذشته نیز زیر دیپلم ۴۳۴ نفر، دیپلم ۵۶۵ نفر، فوق دیپلم ۱۲۵ نفر، لیسانس ۱۱۹ نفر و فوق‌لیسانس ۷ نفر و در مجموع ۱۲۵۰نفر جذب شدند که میزان اشتغال تعهد شده ۱۲۰۰ نفر پیش بینی شده بود.

بشکار گفت: در سال ۹۰ از ۱۵۱۰ نفر جذب شده، ۹۲۶ نفر دارای مهارت و دیگر نفرات با آموزش‌های حین کار سطحی مهارت لازم را کسب کردند، در سال گذشته نیز از ۱۲۵۰ نفر ۸۷۱ نفر دارای مهارت بودند.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های مستقر در منطقه در پایان سال گذشته هیچ‌گونه حقوق و مزایای معوقه نداشته‌اند، از تعامل شرکت‌ها از جمله فولاد هرمزگان در اختصاص ۲۵درصد از سهمیه اشتغال به ایثارگران و خانواده معظم شهدا و جانبازان خبر داد.

وی افزود: با توجه به برنامه‌ها و چشم‌انداز درخشان فولاد هرمزگان، این شرکت پشتوانه بسیار مطمئنی برای صنایع و مراکز علمی استان است و روند روبه رشد صنعتی استان را در این شرکت به خوبی می‌توان مشاهده کرد.

بشکار اعلام کرد: در سامانه اشتغال واحد اداره کار منطقه از سال ۸۹ تا پایان سال گذشته ۶۳۴۰ نفر ثبت نام کرده‌اند که ۴۱۵۴ نفر معرفی به کار شده‌اند.

شرکت فولاد هرمزگان به عنوان پیشرفته‌ترین کارخانه فولاد کشور در ۱۳ کیلومتری غرب بندرعباس، با ظرفیت تولید ۵/۱ میلیون تن تختال در دی‌ماه ۹۰ با حضور ریاست‌جمهوری به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.