دنیای اقتصاد- اصفهان- فرزانه احمدی: بیش از ۶۰درصد تولید برق استان اصفهان در اختیار بخش خصوصی است.

دبیر انجمن صنایع همگن برق و الکترونیک استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: شرکت‌های توانمندی در زمینه اجرای پروژه‌های برقی مانند پست‌های فشار قوی، خطوط انتقال نیرو و نیروگاه در اصفهان وجود دارد و اصفهان تنها استانی است که بیش از ۶۰درصد تولید برق آن توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد. احمدرضا صافی اصفهانی اضافه کرد: در زمینه خدمات مهندسی برق هم شرکت‌های بزرگی در استان اصفهان وجود دارد و شرکت‌های پیمانکار اصفهانی در کشورهای دیگر پروژه‌های بزرگی انجام می‌دهند.

وی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت برق استان اصفهان را بالابردن راندمان نیروگاهی و کاهش تلفات در شبکه‌های توزیع نیروی برق دانست.

صافی ظرفیت استان در زمینه صنعت برق را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در حوزه تجهیزات فشار ضعیف محصولاتی مانند کلید، پریز، روشنایی، سیم وکابل، ترمینال و کلید و فیوز، لامپ‌های کم مصرف و ... در استان تولید می‌شود.

دبیر انجمن صنایع همگن برق و الکترونیک استان اصفهان محصولات صادراتی این صنعت در استان را چراغ‌های روشنایی، سیم و کابل عنوان کرد.

صافی همچنین به مشکلات موجود در این حوزه اشاره کرد و گفت: وضعیت نامناسب بازار، عدم دریافت به موقع طلب از شر کت‌های دولتی، نوسانات قیمت‌ها و بعضی قوانین مالیات و بیمه، مشکلات اصلی فعالان صنعت برق در چند سال گذشته بوده است.